י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיעוד נרגש

אח ההרוג: "לא נהגו כבוד זה בזה, הפסיקו עם שנאת חינם"

אחיו של שמחה בונים ז"ל שנהרג באסון הקשה במירון, פונה מדם ליבו לעם ישראל ומבקש להפסיק עם שנאת החינם | "זה לא רק ההנהגה, אלא גם העם עצמו לפעמים מפולג. שכן לא מדבר עם שכן. אח לא מדבר עם אח. גם בישיבות" | צפו

אח ההרוג: "לא נהגו כבוד זה בזה, הפסיקו עם שנאת חינם"
ישראל דיסקינד מספר על אחיו צילום: באדיבות המצלם

אחיו של שמחה בונים ז"ל, בן 23 אב לשניים שנהרג באסון מירון, פונה לעם ישראל ומבקש "תפסיקו את שנאת החינם, די, מספיק כבר".

ישראל דיסקינד ביכה על לכתו בטרם עת של אחיו שמחה בונים. ואמר למצלמה דברים מהלב בצער גדול.

"אני חושב שבזמן כזה קשה מה שאפשר לומר בסופו של דבר, זה שאנחנו צריכים לעשות חשבון נפש עמוק עם עצמנו", אמר והמשיך, "2000 שנה היינו בגלות לאחר שבית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם".

הוא המשיך: "חזרנו אחרי אלפיים שנה מאירופה, ממרוקו ומכל המקומות. עם ישראל חזר לארצו, התחלת הגאולה, ואנחנו קוטעים את התחלת הגאולה באמצע. אנחנו חוזרים חזרה".

"ארבעה סבבי בחירות על כלום! רק שנאה נטו. זה לא רק ההנהגה, אלא גם העם עצמו לפעמים מפולג. שכן לא מדבר עם שכן. אח לא מדבר עם אח. גם בישיבות", הוסיף.

"והקב"ה מגיע וכבר לא מרמז, הוא אומר בפירוש! מי שלא מבין את הרמז - ימי ספירת העומר זה ימי אבלות בגלל שלא נהגו בכבוד זה בזה, ואנחנו לא לומדים את המסר!".

עוד אמר אח ההרוג: "הקדוש ברוך הוא לא לקח רק מתולדות אהרן או מגור, הוא בא ולקח מכל גווני הקשת החרדית וגם דתיים לאומיים. יש פה עניין של אהבת חינם. אנחנו צריכים להרבות באהבת חינם! להפסיק את הפילוג, להפסיק את השסע, לאחות את הקרעים בתוך משפחות, בתוך קהילות ובתוך ערים. עם ישראל היפה".

לסיום אמר: "אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש גדול, אמרנו את זה גם במשפחה. לעשות יותר משפחות עם האחים, להזמין אחד את השני, לחבק ולאהוב. כמו שאני וביני הסתדרנו יפה מאוד עם זה שאני בחטיבת כפיר, והוא בישיבת צוותי צדיק - הסתדרנו. ככה כל עם ישראל".

אסון מירון תשפ"א שנאת חינם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד