י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שלוש מתוך ארבע

רגע לפני פקיעת המנדט: 'ימינה' תתמוך ביוזמת נתניהו בוועדה המסדרת

בימינה מודיעים כי יתמכו בשלוש מתוך ארבע ההצעות שיביאו בליכוד להצבעה בוועדה המסדרת. בימינה יתנגדו לביטול ממשלת החילופים, אך יתמכו בבחירה ישירה והם גם מנמקים

רגע לפני פקיעת המנדט: 'ימינה' תתמוך ביוזמת נתניהו בוועדה המסדרת
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הוועדה המסדרת צפויה להתכנס בשעות הקרובות (שלישי) כדי לדון בשורה של הצעות שיוזמים בליכוד רגע לפני שראשות הוועדה המסדרת תעבור לידי מי שצפוי לקבל את המנדט הלילה או מחר מידי הנשיא.

מדובר בארבעה חוקים, בהם: חוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, חוק פסקת ההתגברות, חוק ביטול ממשלת החילופים שימנע מגנץ לקבל הרוטציה ויאפשר לפטר את שרי כחול לבן וכן חוק הבחירה הישירה.

בוועדה נדרש תמיכתם של 'ימינה' ונציגי רע"מ כדי להעביר את החקיקה, כשברע"מ טרם הבהירו את עמדתם, אך בסיעת ימינה הודיעו כי יתמכו בשלוש חוקים ויתנגדו לחוק ביטול ממשלת החילופים.

"ימינה תצביע בעד החוקים האידיאולוגיים החשובים לימין בהם התיישבות צעירה, פסקת התגברות. בעד חקיקת בחירה ישירה ונגד ביטול הפריטטיות", נמסר מימינה.

בסיעה הסבירו כי הסיבה שהם תומכים בחוק הבחירה הישירה למרות שאמרו שישקלו את תמיכתם רק לאחר שיראו כי לא ניתן להקים ממשלת ימין, מהסיבה שמדובר רק בהצעה על פטור הנחה, מה שאומר שלא יצטרכו להמתין 45 יום מאז הנחת החוק ועד שהוא יעלה לדיון והצבעה במליאה.

מפלגת ימינה בנימין נתניהו בחירה ישירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד