י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
להרוויח זמן

דיווח: נתניהו שוקל להודיע לנשיא כי הרכיב ממשלה

לקראת פקיעת המנדט שלו הלילה, פורסם כי ראש הממשלה שוקל ומתלבט עם מקורביו האם להגיד לנשיא ריבלין כי הצליח להרכיב ממשלה - למרות שאין לו אף הסכם קואליציוני כרגע | המטרה: להרוויח עוד שבוע נוסף להרכיב בכל זאת ממשלה

דיווח: נתניהו שוקל להודיע לנשיא כי הרכיב ממשלה
נתניהו וריבלין צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שעות בודדות קודם פקיעת המנדט, והיום (שלישי) דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להגיד לנשיא המדינה ראובן ריבלין, כי הצליח להרכיב קואליציה.

על פי הדיווח ב'וואלה', נתניהו מתייעץ ושוקל יחד עם מקורביו האם להגיד לנשיא שהצליח לגבש ממשלה, למרות שטרם חתם על הסכם קואליציוני עם אף אחד ממפלגות הכנסת או ממפלגות הגוש.

המטרה העיקרית של נתניהו במהלך, היא לקבל הארכה מהנשיא בת שבוע כדי לנסות בכל זאת להרכיב קואליציה, ובכך לסכל את הממשלה שמתגבשת בצד השני.

במידה ונתניהו אכן יגיד לנשיא כי עלתה בידו להרכיב ממשלה ולאחר מכן גם לכנסת, הוא יקבל אוטומטית שבוע נוסף כדי להשלים את ההכנות להשבעת הממשלה, אך הנשיא יוכל לבקש ממנו שיסביר לו כיצד הוא הצליח.

לאחר פרסום הידיעה, בליכוד הוציאו הודעה בה הם מכחישים את הדיווח, וטעונים כי נתניהו כלל לא חושב לעשות זאת: "הפרסום בוואלה לא נכון, אין שום כוונה כזאת".

אתמול הודיע נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו, כי הוא מוותר לנפתלי בנט על תפקיד ראש הממשלה למשך שנה וחצי, כדי שיו"ר 'ימינה' יצטרף לבלוק שלו.

"במצב הפוליטי שנוצר בנט העלה במו״מ איתנו את הדרישה לכהן ברוטציה כראש ממשלה למשך שנה אחת", חשף נתניהו והמשיך, "ולכן כדי למנוע ממשלת שמאל, אמרתי לנפתלי בנט שאהיה מוכן להיענות לבקשתו להסדר רוטציה שבו הוא יכהן ראשון כראש ממשלה במשך שנה אחת".

עוד הציע: "חברי 'ימינה' ישולבו בממשלה ובכנסת בתפקידים חשובים. ואם חלילה לא נקים ממשלה, אם כי לדעתי לא נגיע לזה, נרוץ ברשימה משולבת לכנסת כשכל מפלגה שומרת על זהותה וכוחה היחסי".

למרות ההצעה של נתניהו, יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט דחה את ההצעה, ואמר: "שמעתי עכשיו את הצעתו של נתניהו. אני חייב לומר - הצעה זו אינה מובנת לי. לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה אלא ממשלה".

"לצערי, אין לו, כי סמוטריץ' שרף את כל הגשרים להקמת ממשלת ימין. זו המציאות. זה לא העניין שיציעו לי עוד משהו. לא ביקשתי ראשות ממשלה. אתה לא צריך לשכנע אותי בעוד ועוד תופינים, תביא ממשלה - אנחנו מוכנים לעזור", הוסיף.

בנימין נתניהו הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד