ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות אסון מירון

911: גפני יוזם מחדש את חוק איחוד מוקדי החירום

ח"כ משה גפני יוזם מחדש הצעת חוק לאחד את כלל מוקדי החירום למוקד אחד מרכזי - 911, כדוגמת מוקד החירום בארה"ב | הצעת החוק אושרה בעבר בקריאה טרומית "אולם גורמים אינטרסנטים לא נתנו לזה להתקדם", אמרו היום בלשכת גפני

911: גפני יוזם מחדש את חוק איחוד מוקדי החירום
אסון מירון תשפ"א צילום: ישי ירושלמי

על רקע האסון הנורא במירון בסוף השבוע, ובעקבות אינספור אירועים קודמים בהם התגלו שורת כשלים מבהיר יו"ר יהדות התורה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כי יקדם במיידית את הצעת החוק לאחד את כלל מוקדי החירום למוקד אחד מרכזי - 911.

הצעת החוק אושרה בעבר בקריאה טרומית "אולם גורמים אינטרסנטים לא נתנו לזה להתקדם", אמרו היום בלשכת גפני, וכעת בעקבות האסונות של פגעי מזג האוויר בשנה שעברה הודיע ח"כ גפני כי יפעל לקדם את החוק במהרה, עתה בעקבות האסון הנורא במירון ובעקבות חוסר התיאום בין גופי החירום באירוע הנורא, הודיע ח"כ על קידומו המהיר והמיידי.

על פי הצעת החוק קווי החירום יאוחדו למספר טלפוני אחד, שאליו יתקשרו בעת חירום, באמצעות חיוג מקוצר כדוגמת ארצות הברית במספר החירום 911 שבמוקד יינתן מענה אנושי לפניות החירום שיפנה את המתקשרים לגורמים המתאימים לטיפול באירוע כגון משטרת ישראל, מגן דוד אדום, מכבי האש, איחוד הצלה, זק"א וגופים נוספים. החוק גם יקל על שירותי ההצלה, במקרים רבים כמו באסון במירון בהם כמה גורמים נדרשו לתת סיוע במקביל.

חבר הכנסת משה גפני אומר היום: "הצעת החוק הזו נחוצה וחשובה להצלת חיי אדם, לצערי נוכחנו לראות זאת רק בשבוע שעבר. בכוונתי לקדם את החוק מיידית בכל הכוח כפי שקיים במדינות רבות בעולם".

משה גפני אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד