י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אסון מירון תשפ"א

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת: דרושה רפורמה במכון לרפואה משפטית

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי: אפילו ברשות  הפלסטינית יש שני מכונים לרפואה משפטית | "רפורמה מקיפה במכון לרפואה משפטית-היא צו השעה. ביזוי כבוד המת והלנת המת, הם רק חלק קטן מהבעיות שגורמת הבלעדיות של המכון לרפואה משפטית"

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת: דרושה רפורמה במכון לרפואה משפטית
מחוץ למכון לרפואה משפטית צילום: Tomer Neuberg/Flash90

האם מצבנו בתחום הרפואה המשפטית גרוע אפילו מהרשות הפלסטינית? הליך הזיהוי הממושך של ההרוגים במירון, על כל הסבל שנגרם למשפחות כתוצאה מכך והעיכוב בקבורת הגופות, חשף בפני הציבור את הכישלון של המכון לרפואה משפטית באבו כביר.

בדיקה מעמיקה שקיים יו"ר ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי, העלתה כי מדינת ישראל נמצאת במקום האחרון במדינות המערב בכל הקשור לרפואה משפטית. לא רק שמדינות בעלות מספר אוכלוסייה דומה, כמו אוסטריה ושוויץ מחזיקות בתשעה מכוני רפואה משפטית, אלא אפילו ברשות הפלסטינית הקטנה, ישנם שני מכוני רפואה משפטית, זאת בניגוד לישראל שבה יש מכון לרפואה משפטית אחד.

גם בכל הנוגע למספר הרופאים המומחים בתחום, ישראל נמצאת בפיגור. בארץ יש רק שמונה מומחים כאלה, יחס אחד לכמיליון בני אדם, לעומת יחד של אחד ל־100 אלף בעולם המערבי.

לאור הממצאים, הודיע יו"ר ועדת המשנה ח"כ הרב מלכיאלי, על כינוס דחוף של הוועדה: "רפורמה מקיפה במכון לרפואה משפטית-היא צו השעה. ביזוי כבוד המת והלנת המת, הם רק חלק קטן מהבעיות שגורמת הבלעדיות של המכון לרפואה משפטית. גם בכל הקשור להכשרת כוח אדם, יש לתת את הדעת למחסור בכוח אדם ולפתרונות בנושא. הוועדה בראשותי תקיים סדרה של דיונים, בהשתתפות המומחים השונים במטרה להבין מדוע לא יישמו שורה של החלטות שהתקבלו, להקמת מכון לרפואה משפטית נוסף בישראל", אמר ח"כ הרב מלכיאלי והוסיף: "אסור לנו חלילה לחכות לאסון הבא".

מיכאל מלכיאלי המכון לרפואה משפטית אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד