י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שעות לפקיעת המנדט של נתניהו

הרב דרוקמן: "עבאס עשה עליי רושם חיובי"

לאחר שרבני המגזר הדתי-לאומי נחלקו לגבי ממשלה שנשענת על רע"מ, התראיין הרב חיים דרוקמן, רבו של סמוטריץ׳, ובו סיפר כי יו"ר המפלגה האיסלאמית עשה עליו רושם חיובי בעת ביקורו אצלו, אך סייג: "הממשלה חייבת להיבנות על ידי עם ישראל" | בנוסף תקף את יו"ר 'ימינה' בנט

הרב דרוקמן: "עבאס עשה עליי רושם חיובי"
הרב חיים מאיר דרוקמן צילום: באדיבות המצלם

לקראת פקיעת המנדט של ח"כ בנימין נתניהו הלילה בחצות, היום (שלישי) התייחס זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, לדרמה אתמול סביב עמדת רבני המגזר לגבי ממשלה שנשענת על יו"ר 'רע"מ' מנסור עבאס.

מי שתמכו בממשלה מסוג זה, היו הרב צבי ישראל טאו והרב שמואל אליהו, ובתגובה התכנסו כמה מהרבנים הבכירים בביתו של הרב דרוקמן כדי לדון בסוגיה. אך לבסוף השיחה רוב הרבנים התנגדו, מלבד אחד.

לצד זאת חשפה אמש כרמל דנגור ב'כאן 11', כי הרב דרוקמן נועד עם מנסור עבאס בעצמו והערב בראיון ליאיר שרקי ב'חדשות 12', אמר הרב: "מבחינת האדם, כפי שדיבר פה, הוא עצמו עשה לי רושם חיובי. מי שהביא אותו ודאי קשר את זה לעניין של הממשלה, אבל לעניות דעתי, ממשלת ישראל חייבת להיבנות על ידי עם ישראל".

"לא מדובר פה על כנסת שכל האזרחים יש להם נציגות ודואגים לענייניהם, אבל מי ששולט, הממשלה, זה עם ישראל", טען הרב דרוקמן בראיון ל'חדשות 12' והמשיך, "לא ביקשו שהוא יגיע, אני לא יכול לזכור מי בדיוק היה השדכן ששאל אותי אם אני מוכן לקבל אותו".

"אמרתי לו: 'ודאי, אני מוכן לקבל כל אדם' והוא היה אצלי. שוחחנו קצת על העמדות שלו, על מה הוא רוצה בכנסת, דברים כלליים, ניסיתי קצת לרדת לפרטים אבל התשובות היו כלליות", סיפר.

הרב דרוקמן המשיך לנמק את דעתו כי אין להישען על עבאס: "אתמול ראיתי עד כמה זה נכון. חבר אחר מסיעתו (של עבאס) היה נגד גינוי הפיגוע (בצומת תפוח) ואמר שזו 'מלחמה נגד הכיבוש, אנחנו שייכים לעם הפלסטיני'".

הוא המשיך: "אז מה, ממשלת ישראל תקום עם תמיכה של תומכי טרור? היעלה על הדעת דבר כזה? הסיעה של עבאס, שהיא תימנע, היא תומכת טרור. אין דבר כזה".

לאחר מכן התייחס הרב דרוקמן לאפשרות כי בנט יקים ממשלה עם גוש השינוי: "אני מאוד מעריך ומוקיר וגם אוהב את נפתלי בנט. הוא צריך להגיד באופן חד משמעי – 'אני לא מקים ממשלת שמאל' שתהרוס הרבה מאוד".

"כל אחד במשרד שלו יהרוס את המשפט, את החינוך ואת ההתיישבות", טען והמשיך, "גם אם בנט הוא ראש ממשלה, הוא לא כל השרים. אמרתי את זה לאחדים מאנשי ימינה. הם רק אמרו 'אבל לא בטוח שתהיה ממשלה אחרת'".

עוד התייחס הרב במהלך הריאיון לשיחותיו עם נתניהו, שהתקשר אליו כדי שילחץ על יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', לחבור לממשלת ימין שנשענת על רע"ם: "אני לא יכול להגיד כמה פעמים הוא התקשר, אבל התקשרו... לא הוא לבד. אמרתי לו שלא על ממשלה כזו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף את הקטע המצורף לעייל בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "נפתלי, איילת, תקשיבו לרב דרוקמן".

הרב חיים דרוקמן יאיר שרקי נפתלי בנט מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד