י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דיבור לכל החוגים והעדות

משאו של הגר"א אריאלי: מי שלא חושב כמוך לכן לפסול אותו?  

הגאון רבי אשר אריאלי, שנודע בשיעורו הגדול ביותר בעולם הישיבות, הנמסר מידי יום בהשתתפות מאות בחורים, התייחס לאסון במירון ודיבר על הצורך לנהוג כבוד זה בזה: "אני לא אומר למה זה הגיע. כשיש עונש מהשמים זה היה דיבור לכלל לכל החוגים והעדות" • 'בחדרי' עם הדברים

משאו של הגר"א אריאלי: מי שלא חושב כמוך לכן לפסול אותו?  
הגר"א אריאלי בניחום אבלים אצל משפ' שטיינמץ צילום: שמואל דריי

הגאון רבי אשר אריאלי, מראשי ישיבת מיר בירושלים ומגיד השיעור היומי הגדול בעולם הישיבות, נשא השבוע דברי חיזוק בשיעורו לנוכח האסון הקשה במירון.  

ל'בחדרי חרדים' הגיע תמלול מדבריו של ר' אשר, שאמר "ביקשו ממני לדבר כמה מילים, אינני ראוי, מצד שני אי אפשר שלא לדבר".

ר' אשר פתח ואמר: "דרך הנביאים שמעו דבר ה'. כשפסקה נבואה עדיין יש דבר ה'. אצל רבקה כתוב שהיה דבר ה', מסבירים המפרשים שהנהגת הקב"ה איתנו זה דבר ה'. כשיש עונש מהשמים זה דיבור דבר ה'. ונראה שהדיבור האחרון זה היה דיבור לכלל לכל החוגים והעדות".

"הקב"ה דיבר איתנו קשות. הדיבור היה קשה. היה לנו את הקורונה – והקב"ה אומר לנו עדיין צריך דיבור. בוודאי זה מחייב להתבונן על מה עשה ה' לנו. אני אומר ברור, שיהיה ברור אני הקטן בוודאי איני יודע לומר למה זה הגיע. אבל תובעים מאיתנו יושבים יחד אחים ורעים להראות לקב"ה שמענו אם לא שומעים מגיע עוד פעם שוב אני לא אומר למה זה הגיע".

"אבל אנו מדברים ביחד - מיר רעדון דאך דוך צוזאמען. בגמרא מבואר על תלמידי ר"ע שלא נהגו כבוד זה בזה היה תביעה בשלמות של נהגו כבוד זה בזה עד שבא ר"ע ופתח מהדורה שניה של תלמידי ר"ע ישיבה חדשה יסוד הישיבה השניה של ר"ע היה בני נהגו כבוד זה לזה".

"רבי שמעון היה מהחמישה תלמידים שחידשו את הישיבה  החדשה שיסודה בית מדרש לענין בין אדם לחברו".  

"יש חילוקי דעות" אמר ר' אשר "אבל אחים אנחנו אם חילוקי דעות מביא פסילה זה טרייף! אבל השני אפילו שאינו חושב כמוך - אבל לכן לפסול אותו??? זה היה שורש של הישיבה החדשה של ר"ע והם בנו תורה ועל יסוד זה בנו את הבית מדרש להתחזק בזה כל אחד במקומו לעזור לשני שיהיה משבט אחר אז מה? בכל העניינים ברוחניות בגשמיות לחזק".

"אצלי ברור שתלמידי ר"ע היה בית מדרש של בן אדם לחבירו מכל מקום היה איזה פגיעה בענין לנהוג כבוד זה בזה. בבית המקדש היו כל השבטים, צריך להראות לקב"ה ששמענו את דבר ה' ורוצים להתחזק בענין הזה של לנהוג כבוד זה בזה".

את דבריו סיים: "איך זאג ניש מוסר  מיר רעדון זאך דורך! השם יעזור נתחזק בבין אדם לחבירו אנחנו עומדים לפני קבלת התורה איך מקבלים תורה ויחן שם נגד ההר כאיש אחד בלב אחד שנזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו ונאמר אמן".

אסון מירון תשפ"א הגרא אריאלי ישיבת מיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד