י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"יש להם מדור חשוב מיוחד בגן עדן!"

הרבי במכתב ניחומים: לא היה ניתן למנוע את המוות

הרבי מקאלוב מארה"ב, מגדולי צדיקי הדור שעסק שנים רבות בקירוב לבבות לאביהם שבשמים כשכיתת רגליו בין הקהילות היהודיות בעולם, הכיר את המנוח הבחור אברהם דניאל אמבון ז"ל שנרמס למוות בהר מירון ושלח מכתב תנחומים מיוחד ומרגש לאביו | 'בחדרי' עם המכתב המלא

הרבי במכתב ניחומים: לא היה ניתן למנוע את המוות
הבחור ז"ל/הרבי מקאלוב יבדל"ח צילום: באדיבות המצלם

הבחור החשוב אברהם דניאל אמבון ע"ה מארגנטינה, הנמנה בין הנשמות הטהורות שנלקחו לעולם העליון אצל האסון בהילולא דרשב"י, היה מקושר אל יבדלחט"א, האדמו"ר מקאלוב מארה"ב, שנפגש עמו בארגנטינה במהלך ביקוריו של האדמו"ר, שהקדיש את חייו לקירוב רחוקים ולחיזוק קרובים בכל תפוצות ישראל, אך בשנים האחרונות נפל למשכב עם מחלת ניוון שרירים ומתקשר באמצעות עיניו.

עתה בעקבות האסון הנורא, שיגר האדמו"ר דברי תנחומים נפלאים לאביו של הבחור הנפטר, הרב דן אמבון שיחי', שבהם הוא משבח את בנו הנפטר, ומחזק את המשפחה.

להלן הנוסח המלא של המכתב, שנכתב ע"י הרה"צ ישכר דוב טויב, אב"ד קאלוב וויליאמסבורג, בשליחות אביו האדמו"ר הזקוק לרחמי שמים:

"ביחד עם כל בית ישראל המבכים את השרפה אשר שרף ד' בשעת ההילולא דרשב"י במירון, משתתפים אנו בצערכם הגדול על פטירתו הפתאומית של בנכם היקר והחשוב הב' אברהם דניאל ע"ה, שאנו מכירים אותו זה הרבה שנים כבחור מורם מעם, אשר בגיל צעיר כבר קיבל עליו לפני כ"ק אאמו"ר שליט"א ללמוד ולשנן הרבה דפים גמרא בעל פה.

"והנני בזה למסור דברי תנחומין בשם כ"ק אאמו"ר שליט"א:

"הנה במצב של מיתת קרובים מצוי, שבני אדם חושבים שהיו יכולים למנוע את המיתה אם היו מתנהגים באופן אחר, וזה גורם שהקרובים יחיו עם רגשי אשמה על עצמם, או רגשי כעס על אחרים. אבל יהודי צריך לזכור, שהכל מן השמים, שבראש השנה יכתבון מי יחיה ומי ימות, מי במגפה ומי בחניקה וכדו' רח"ל.

"יסוד זה מרומז בדברי הקב"ה שהביא רש"י בתחילת פרשת חוקת, בנוגע לטהרה מטומאת מת: "גזירה הוא מלפני ואין לך רשות להרהר אחריה" - יש לזכור שגזירת המיתה באה מהקב"ה, ואין רשות להרהר אחר המיתה שאם היו מתנהגים באופן אחר היה נשאר בחיים.

"ואשרי חלקו של בנכם ע"ה, שסיבבה ההשגחה שיהיה נלקח לעולמו בעת קצו מתוך שמחה של מצוה בערב שבת, שיש בזה שלשה סימנים יפים, כמו שאמרו חז"ל באבות דרבי נתן (פרק כ"ה), שסימן יפה לאדם כשמת מתוך דבר מצוה, וכשמת מתוך שמחה, וכשמת בערב שבת. וגם מבואר במדרש (הובא בכלבו סי' ק"כ) שנשמות המתים בדרך מצוה יש להם מדור חשוב מיוחד בגן עדן העליון.

"וראוי לציין דברי המקובל האלקי רבינו יוסף גיקטיליא בספרו כללי המצוות (ערך שליח): "שלוחי מצוה אינם ניזוקין, ואם באה עת קצם ונפטרו לבית עולמם בעודם הולכים בשליחות מצוה, מה טוב חלקם ומה נעים גורלם שנלקחו בעודם עסוקים בעבודת המלך, ועל הדא גרסינן בפרק כל כתבי הקדש (שבת קיח.) א"ר יוסי יהא חלקי עם מתי בדרך מצוה".

"המקום ינחם אתכם בתוך אבלי ציון וירושלים, ותזכו לראות הרבה הרבה נחת והרחבת הדעת, ואריכות ימים ושנים טובים ובריאים אצל כל יוצ"ח בעזהשי"ת".

אברהם דניאל אמבון אסון מירון תשפ"א מכתב ניחומים הרבי מקאלוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד