י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אין קרבן בלי תשובה • צפו

חבר המועצת: ההרוגים במירון מרמזים שאנחנו הורגים אחד את השני

הגרמ"צ ברגמן מזקני חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה וחתנו של מרן הרב שך, מסר שיחה בביתו והתייחס לאסון המחריד במירון: "הם היו אנוסים ובוודאי שאין להם שייכות למות אחיהם. אבל מרמזים לנו - לא לחינם הקב"ה עשה זאת בצורה הזו - אנחנו הורגים אחד את השני" • צפו

חבר המועצת: ההרוגים במירון מרמזים שאנחנו הורגים אחד את השני
הגרמ"צ ברגמן בשיחה בעקבות אסון מירון צילום: שוקי לרר

דברי כיבושין והתעוררות נשא ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, חבר מועצת גדולי התורה, בעקבות האסון הנורא שפקד את כלל ישראל בהילולת הרשב"י מירוון, במותם של ארבעים וחמשה מבני היהדות, ת"ח חסידים ואנשי מעשה, זקנים עם נערים וטף.

באורח נדיר כינס הגרמ"צ ברגמן את תלמידיו לכינוס התעוררות שלא מן המנין ונשא דברי חיזוק.

את דבריו פתח ואמר: "בל"ג בעומר שנה זו אירע לעם ישראל אסון נורא, קשה להשגה, שהתרחש במקום הקדוש, בציון הקברים הקדושים של רבי שמעון בר יוחאי ורבי אלעזר בנו. דווקא במקום שהוא מקור לשפע ישועות לעם ישראל, וכפי שאמר רבי שמעון בן יוחאי לרבי אלעזר בנו: "בני, די לעולם אני ואתה", דהיינו שבכוח שניהם לכפר על כל הדור, דווקא במקום זה נפלו צאן קדושים, זקנים עם נערים, וקיפחו את חייהם".

בדבריו עמד הגרמ"צ ברגמן על יסודי האמונה של כל יהודי בכל עת. כשאף אמירת 'איני מבין דרכי ה'', גם בזה יש מן החטא כלפי שמיא, שכביכול אתה אומר שהנהגת הקב"ה היא ברת השגה והבנה אצלך.

עוד הוסיף, "התפקיד המוטל עלינו בשעה שבה מתרחש אסון נורא שכזה, הוא לדעת מה הקב"ה רוצה מאתנו. הקב"ה רוצה שנחזור בתשובה. "כי את אשר יאהב ה' יוכיח". כל ההרוגים והפצועים הינם קרבנות צבור שאנו הקרבנו, וכדי שהקרבן יכפר צריך בעליו לעשות תשובה. אסור שח"ו נהייה במצב של "לשוא הכיתי את בניכם מוסר לא לקחו".

התלמידים בשיחה בעקבות האסון. צילום: שוקי לרר

בסיום קרא להתחזק בלימוד התורה ובבין אדם לחבירו, "התחזקות זו תועיל גם לעילוי לנשמת הנפטרים, ולרפואת הפצועים. הם כולם הרי קורבנות צבור שלנו ועלינו מוטל לעשות זאת עבורם".

והוסיף, "עלינו להתעורר גם מהאופן שבו אירע האסון, וכפי ששמעתי מבני הגאון רבי בן ציון שליט"א. ההרוגים לא מתו על ידי גורם חיצוני שפגע בהם. מיתתם הגיעה אליהם מעצמם, כשהנפגעים עצמם רמסו זה את זה (כמובן שאין כל תביעה על כך, והיה זה באונס גמור). קרבן צבור זה הגיע במדה כנגד מדה על חטאי הצבור בבין אדם לחברו, כשאנו עצמנו הורגים אחד את השני בהבל פינו.

"ירחם עלינו הקב"ה, ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולנו, ונזכה בקרוב לגאולה השלימה במהרה בימינו אמן". סיים הגרמ"צ.

הגרמ"צ ברגמן בשיחתו. צילום: שוקי לרר

אסון מירון תשפ"א הרב מאיר צבי ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד