י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תם עידן?

אילו הבחירות היו היום: גוש נתניהו מצטמק

סקר חדשות 13 שמתפרסם הערב מבשר רעות לגוש נתניהו והחרדים. אילו הבחירות היו נערכות היום, כל המפלגות שתומכות בנתניהו נחלשות בכוחן כולל הליכוד, מלבד יהדות התורה. עם זאת בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה - נתניהו עדיין רצוי | וגם, איזו ממשלה מעדיפים תומכי בנט וסער

אילו הבחירות היו היום: גוש נתניהו מצטמק
ספירת קולות צילום: Miriam Alster/FLASH90

היום (שלישי) בחצות פג תוקפו של המנדט להקמת הממשלה שהוענק לבנימין נתניהו, ועדיין לא ברור מי יקבל את המנדט במקומו. כרגע לאף אחד מן המתמודדים אין אפשרות ודאית להקים את הממשלה.

לאור זאת, בחירות חמישיות נראות בטוחות מתמיד, ומסקר 'ערוץ 13' שערך פרופ' קמיל פוקס, שפורסם הערב עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, גוש נתניהו מצטמק עוד יותר.

לפי תוצאותיו, הליכוד הייתה נחלשת מעט ומקבלת 28 מנדטים. יש עתיד של יאיר לפיד הייתה מתחזקת ומקבלת 21 מנדטים. ימינה של נפתלי בנט הייתה מתחזקת אף היא ומקבלת 11 מנדטים, בעוד שכחול לבן של בני גנץ שומרת על כוחה עם 8 מנדטים. ש"ס נחלשת ומקבלת 7 מנדטים, כמו גם יהדות התורה שמקבלת 7 אף היא.

העבודה של מיכאלי עם 7 מנדטים, תקווה חדשה של גדעון סער עם 6, הרשימה המשותפת עם 6 בלבד אף היא ומי שנחלשת באופן לא מאוד מפתיע היא ישראל ביתנו של ליברמן שצונחת ל-5 מנדטים בלבד. מרצ עם 5, הציונות הדתית של סמוטריץ' גם היא עם 5 ורע"מ של עבאס עוברת גם הפעם את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים.

בשאלת העדפת הממשלה, ממשלת לפיד-בנט מובילה עם 43% שמעוניינים בה, בעוד שרק 33% תומכים בממשלת נתניהו-בנט. 24% לא תומכים באף אחת מהאפשרויות.

בקרב מצביעי 'ימינה' עדיין רוצים את נתניהו בשלטון. 51% תומכים בממשלת נתניהו-בנט, 25% מהם אף אחת ו-24% תומכים בממשלת לפיד-בנט. בקרב מצביעיו של גדעון סער, 67% בעד שיישב בממשלת לפיד-בנט, 18% בעד שייכנס לממשלת נתניהו-בנט ואילו 15% סבורים שעדיף שלא יישב באף אחת משתי הממשלות הללו.

ולמרות הכל, בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו עדיין מוביל עם 39%, בעוד שרק 31% תומכים בלפיד ו-14% בנפתלי בנט.

בחירות לכנסת סקר מנדטים קמיל פוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד