י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אסון מירון תשפ"א

דיווח: המהנדס הציע פתרון לדוחק, הוא לא יושם בשטח

המהנדס הציע לקיים את כל ההדלקות באותו הזמן, וכך הקהל הרב בהר מירון יתפזר על פני כל ההדלקות וכך יפחת העומס. בפועל ההדלקה ברחבת תולדות אהרן קיבלה מועד אחר וריכזה אליה את ההמונים

דיווח: המהנדס הציע פתרון לדוחק, הוא לא יושם בשטח
זירת האסון במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

ככל שעוברים הימים הולכים ומתבהרים עוד ועוד פרטים הקשורים לאסון המחריד בהר מירון בליל ל"ג בעומר תשפ"א. הערב (שלישי) בחדשות 12 דווח כי הרשויות ניסו למנוע את הדוחק הצפוי. ומנגד הוזזת ההדלקה ברחבת תולדות אהרן לזמן שלא כפי התכנון שלהם, הוא זה שגרם לדוחק הקטלני.

על פי הדיווח ב-N12 חלק מהוראות המהנדס לקראת ההילולא בהר מירון, אכן יושמו בשטח. אך מנגד היו המלצות שלא יושמו. המהנדס הציע לקיים את כל ההדלקות באותו הזמן, וכך הקהל הרב בהר מירון יתפזר על פני כל ההדלקות וכך יפחת העומס. לטענת N12 היו כאלו שהתעקשו שההדלקה שלהם תהיה במועד שונה, וכך יצא שלקראת השעה 01:00 החלו ההמונים להתרכז באזור ההדלקה ברחבת תולדות אהרן.

ב-N12 צטטו מסמך בו מתריע המהנדס 3 ימים לפני ל"ג בעומר: "בשל כמות הקהל הצפויה יש לשמור על כל יציאות החירום פנויות". בפועל בשטח היו שוטרים שלא תודרכו באופן מלא וחסמו את אחת היציאות.

עוד דווח כי בדיון מסכם שנערך יממה להילולא כשדיברו על כמויות החוגגים והמהנדס הביע חשש מהעומס, אמר מפקד המחוז ניצב שמעון לביא למהנדס: "אל תדאג לא יגיעו יותר מעשרת אלפים איש לכל ההדלקות ביחד. אם האוטובוסים ימשיכו לזרום לאתר, אני יודע איך לעצור אותם במידת הצורך".

ב-N12 צטטו את עורך הדין מיכאל כרמל המייעץ לחלק מהמעורבים באסון: "ברגע שנותנים למחלקה לחקירות שוטרים לחקור את התיק הזה, למעשה אומרים 'המשטרה אשמה' – ואני חושב שהמשטרה לא אשמה ואני חושב שלהפנות אצבע למשטרה זאת טעות איומה ונוראה. לדעתי חייבת לקום ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט עליון, מישהו שנקי משיקולים פוליטיים".

אסון מירון תשפ"א מהנדס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד