ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המקורבים יצאו מבלפור

רגעים לפקיעת המנדט מנתניהו: מרוץ נגד הזמן

פחות משעתיים לפקיעת המנדט ובליכוד ברור כי אפסו סיכוייהם להרכבת ממשלה | כעת המאבק שנותר הוא למי יעניק הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה | בנט ולפיד במרוץ אחר ממליצים | העיתונאי יהודה שלזינגר: "נתניהו שקל לומר לנשיא 'עלה בידי' אך חזר בו. המקורבים יצאו כעת מבלפור. תם עידן נתניהו. עידן ממשלת בנט-לפיד בפתח"

רגעים לפקיעת המנדט מנתניהו: מרוץ נגד הזמן
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

28 ימים חלפו מאז הטיל הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו וכעת נותרו פחות משעתיים לפקיעת המנדט. הערכות הן שהנשיא יטיל את המנדט או על יו"ר 'יש עתיד' לפיד, או על נפתלי בנט או שבכלל יחזיר את המנדט לכנסת כפי שחשב לעשות בתחילה.

כעת מתנהל מרוץ של הרגע האחרון גם בימין וגם במחנה השינוי. גנץ פנה אל מנסור עבאס כדי לבקש ממנו שיתמוך בלפיד, בנט עשה את אותו דבר.

בליכוד תחילה חשבו להמליץ על נפתלי בנט אצל הנשיא ובכך למנוע את המנדט מלפיד, אך חזרו בהם והודיעו כי לא ימליצו עליו בגלל שהאחרון לא מוכן להתחייב שלא יקיים מגעים עם גוש השינוי. בנט אומר כי במידה ויכשלו מאמציו בימין, יפנה ללפיד, גם עם הליכוד היא זו שמעניקה לו יחד עם גוש הימין את המנדט.

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ פנה בחשבון הטוויטר שלו לנפתלי בנט בניסיון לשכנעו שימליץ על לפיד: "בעוד מספר שעות יפקע המנדט של נתניהו. נפתלי, אני פונה אליך. אני יודע שאתה אדם ערכי, אני יודע שמדינת ישראל חשובה לך ושהבטחת המשך קיומו של העם היהודי בוערת בעצמותיך. בדיוק מהטעמים האלו, חובה עליך להודיע היום כי אתה מצטרף לממשלת השינוי ותומך בהענקת המנדט לח"כ יאיר לפיד".

בתקווה חדשה גם כן לא החליטו למי להעניק את המנדט ובהודעה ששיגרו אמרו כי מחר בישיבת הסיעה ידונו על הדברים כדי לגבש החלטה.

ראש הממשלה נתניהו מנגד צייץ בחשבון הטוויטר סרטון מלפני הבחירות בו בנט מבטיח כי לא ימליך את לפיד לראש ממשלה. "לא אהפוך את לפיד לראש ממשלה, עם רוטציה או בלי רוטציה, כי אני איש ימין וזה נוגד את הערכים שלי", נשמע בנט בסרטון. בתיאור הסרטון כתב נתניהו: "נפתלי, תוכיח שאתה עדיין איש ימין".

ליהודה שלזינגר מ'ישראל היום' התמונה הרבה יותר ברורה: "הלו"ז קל וברור", הוא כותב, "הנשיא ריבלין נותן את המנדט ללפיד. יומיים-שלושה של חלוקת תיקים והשבעת ממשלת בנט-לפיד".

עוד פרסם שלזינגר סמוך לשעה 23:00: "נאמר זאת כך ובזהירות רבה כי הסיכויים לא גדולים: המלצתי לדחות את סגירת העיתון. יש עוד משהו שקורה ונבחן ברגעים אלה", כתב ולא פירט.

בהמשך כתב כי נבחנה אופציה של הרגע האחרון להודיע לנשיא כי עלה בידיי נתניהו להרכיב ממשלה ובכך להרוויח זמן נוסף עם המנדט, אך זה ירד מהפרק: "נבחן תרחיש הודעת 'עלה בידי' שפרסמה טל שלו (וואלה!) בצהריים (להודיע לנשיא ולקבל עוד כמה ימים) כצעד נואש אחרון. הוחלט שלא. המקורבים יצאו כעת מבלפור. תם עידן נתניהו. עידן ממשלת בנט-לפיד בפתח".

 

 

בנימין נתניהו נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד