י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בסמוך למשאית הגופות

הרב אלחדד זעק: "לא נותנים לי לזהות אתכם" • צפו

כשוך האנדרלמוסיה הגדולה בהר מירון שלאחר האסון הנורא, החלו קרובי משפחות הנפטרים לעכל את רוע הגזרה. והגופות כפי הנוהל כבר הוכנו על ידי זק"א למעבר לאבו כביר לצורך זיהוי | אבי משפחת אלחדד בזעקה מרטיטה

הרב אלחדד זעק: "לא נותנים לי לזהות אתכם" • צפו
הלווית האחים אלחדד צילום: דוד כהן - פלאש 90

בבוקר יום השישי כשוך האנדרלמוסיה הגדולה בהר מירון שלאחר האסון הנורא, החלו קרובי משפחות הנפטרים לעכל את רוע הגזרה. והגופות כפי הנוהל כבר הוכנו על ידי זק"א למעבר למכון המשפטי הפתולוגי באבו כביר - תל אביב, לצורך זיהוי. 

אחד מבני המשפחות במקום, היה הרב מאיר נחמן אלחדד שיחי' אביהם של יוסף דוד ומשה מרדכי ז"ל. בתיעוד מצמרר שהגיע זה עתה לידי 'בחדרי חרדים', הוא נראה נעמד ליד המשאית של ארגון זק"א, בה הונחו גופות הקרבנות והחל לזעוק ולהתחנן: "ילדי יוסף דוד ומשה מרדכי, אני לא יודע אם אתם פה, אבל אם אתם פה אני אומר לכם שנפטרתם מהעולם, ותדעו לכם שנפטרתם מהעולם באמצע השמחה של רבי שמעון בר יוחאי".

הרב אלחדד המשיך: "הייתם על הציון של רבינו בראש השנה הוא הבטיח שזה הקדוש ברוך הוא לא יעשה לו, לקחת אחד מאנשיו קודם זמנו. מה שקרה אני לא יודע זו גזרה".

מאות יושבים שבעה: רשימת בתי האבלים של הרוגי אסון מירון ז"ל

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

"אני הייתי לוקח אתכם, שם אתכם בציון של רבי שמעון בר יוחאי ואומר לו רבי שמעון הבאתי לך אותם חיים, אני רוצה אותם חיים. אבל מה לעשות שאנחנו לא נמצאים בחוקי ישראל, ולוקחים אותם עכשיו לאבו כביר. אפילו שאני אבא שלכם, אני יכול לזהות אתכם, אני יכול להסתכל בתמונות שצילמו אתכם, לא נותנים לי לעשות את זה", הוסיף בכאב.

"אז יש מצב של ללכת לרבינו גם קודם הקבורה, כמו שרבי נתן זכה. אז אני אומר לכם: יוסף דוד בן אלישבע, ומשה מרדכי בן אלישבע, תלכו ישר לרבינו הנחל נובע מקור חכמה, ותדעו שאתם הסתלקתם באמצע השמחה של רבי שמעון בר יוחאי. ותעוררו רחמים על הצרות של עם ישראל. ותצעקו עד מתי" סיים האב כשהדמעות חונקות את גרונו.

אסון מירון תשפ"א אבו כביר הרב נחמן אלחדד משה מרדכי אלחדד יוסף דוד אלחדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד