כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מעשה בשלושה תינוקות וספרדי אחד

'יום ליום' יפרסם מחר מאמר תוקפני במיוחד נגד התעלמות שלושת היומונים החרדיים מאירועי הענק שנערכו לאחרונה במגזר הספרדי • "תן לתינוקות לישון, כשהם יתעוררו הם יבינו איפה האפיקומן..."

אירוע קירוב באיצטדיון טדי. צילום ארכיון
אירוע קירוב באיצטדיון טדי. צילום ארכיון



פעם, לפני שישים שנה, הגה מישהו רעיון. הוא יקים עיתון לציבור החרדי. וואוו.

לשם כך התכנסו טובי עסקני המגזר וטקסו עצה. ניסו לנסח איך יקראו לתינוק החדש, כיצד יטפחו אותו, מה יהיו מטרותיו, ומי יהיו הוריו. טופ, מי ההורים הם כבר ידעו, גם בדבר המטרות לא היה להם ספק. נותר רק לחשוב איך עושים את זה.

זקני הקוראים מספרים עד היום, כי בהמשך כינס העורך את טובי הכותבים, חילק להם מספריים חדות ושפופרות דבק, תוך שהוא מצווה עליהם לאמר, ככה תבנו עיתון למגזר: גזרו כל ידיעה הנראית לכם קשורה ושייכת לאנ"ש והדביקו אותה בעיתונינו. גזור והדבק.

מה נעשה בפסיפס של השטחים הנותרים ריקים, שאלו הכותבים ועורכי הלילה.

- אין בעיה תוכלו לקשקש ככל העולה על רוחכם, כמו בשאר העיתונים, על הדגים בארצות הקור, הכושים בארצות החום, רמזורים נופלים, מפני קדושת המועד, מלחמות, ארבס', ושאר ירקות. רק שימו לב שכל הקשקושים יהיו שייכים למגזר. איני רוצה למצוא בטעות כושים ליטאיים או דגים מזרחיים. רק חרדים נטו. בנתם?!

כך קם לו וגדל העיתון המגזרי, שכשמו כן הוא - נגזר ממגזרות גזורות מראש. והיום הוא כבר תינוק בן שישים שנה. מזל טוב.

תינוק מגודל בן 25

אחריו נולד אחיו הצעיר. היה זה לפני כ-25 שנים תמימות.

לשם כך התכנסו טובי עסקני המגזר וטקסו עצה, ניסו לנסח איך יקראו לתינוק החדש, כיצד יטפחו אותו, מה יהיו מטרותיו ומי יהיו הוריו. טופ, מי ההורים הם כבר ידעו, גם בדבר המטרות לא היה להם ספק. נותר רק לחשוב איך עושים את זה.

שכני הקוראים מספרים עד היום, כי בהמשך כינס העורך את טובי הכותבים עם פליטי העיתון הקודם, חילק להם מספרים חדות ושפופרות דבק, תוך שהוא מצווה עליהם לאמר: ככה תבנו עיתון למגזר.

אהה, אנחנו כבר יודעים, לגזור ולהדביק, הם אמרו לו.

- חלילה, ענה העורך, אצלנו השיטה הפוכה, אנחנו כבר בדור אחר, מתקדם יותר. אתם תהיו מוצפים בידיעות אינסוף, תצטרכו רק לגזור אותם ולקצץ, איני רוצה בטעות מזרחיים.

אבל הם למדו איתנו בישיבות, ינקו עימנו את השיטה, למה להחרים עדה קדושה...

- שום אבל, הם לא אנחנו וזהו. רק חסר לנו כי תקרנה מלחמה ונוספו גם הם על שונאנו וכבשו את הארץ. פשוט תעטפו את זה באידיאולוגיה ובהסברים צדקניים ככל העולה רוחכם. אני אגבה הכל. במקרה הכי גרוע נתקן בעיתון של יום ראשון או שני כשאף אחד לא רואה. זהו קדימה לעבודה. ואגב יש לכם בתיקייה גם אלפון עם שמות רבנים למחיקה מהלקסיקון החרדי, תמצאו שם גם מגוון תוארים רבניים לשימוש עם שלל ראשי תיבות שהמצאתי עד שהתיישבתם. במשבצות הריקות כרגיל תוכלו לשבץ ידיעות על עולם ירוק לסביבה, כתבות רפואיות, פייחובב, זה"ב בדרכים, דיווחים חד צדדים, הכול, כמה ואיך שתרצו. קדימה צולדרך.

כך קם לו וגדל העיתון השני המגזרי, שכשמו כן הוא - גזור בגזרות גזורות מראש. היום הוא כבר תינוק מגודל בן 25 שנה. מזל טוב. השאלה היא רק מזל של מי.

הקטן, בלי שיניים

לפני שנה נולד אח שלישי. טופ, הוא עוד קטן בלי שיניים, שמה עושים עם הדבק והמספריים מה שעושים בכל גן ילדים. מקשקשים ומה שיוצא - זוהי האג'נדה. מה שמאכילים אותם בכפית הם אוכלים. לפחות הם יודעים לכבד קצת אחרים. הם יודעים את הכלל מי שאוכל לבד, מבשר לבד.

זה היה סיפורם של שלושת האחים: התם, הרשע, והשאינו יודע לגזור.

אז אם ישאל את עצמו האח הרביעי מדוע לא דווחו בעיתונים הללו על כנסי החיזוק הענקיים שהיו לאחרונה בציבור החרדי, בהשתתפות אלפים רבים של בני ישיבות ובעלי תשובה, ובמעמד מרנן ורבנן שליט"א, אף אתה אמור לו: אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין.

תן לתינוקות לישון, כשהם יתעוררו הם יבינו איפה האפיקומן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד