י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עשו קופה על הקורונה

פייזר מעדכנת: זהו הריווח שלנו ממכירת החיסונים

בעוד יש מי שנפגעו מנגיף הקורונה ואף ירדו מנכסיהם, חברת פייזר שהצילה מיליארדים בעולם ממוות ומחולי, צופה הכנסה של 26 מיליארד דולר בשנת 2021 רק ממכירות החיסון שייצרה מפני הנגיף וזוכה לאחוזי ההצלחה הגבוהים בין המתחרים

פייזר מעדכנת: זהו הריווח שלנו ממכירת החיסונים
חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

פייזר הודיעה אתמול (שלישי) כי היא צופה מכירות של 26 מיליארד דולר השנה, רק מחיסוני הקורונה שמכרה לכל העולם.

הסכום הגדול הוא יותר מ-70% מהתחזית האחרונה שלה, בעיקר הודות לחוזים חדשים שנחתמו עם מדינות שמשוועות לחיסונים.

ההערכה כי פייזר תספק 1.6 מיליארד מנות של חיסון נגד קורונה בשנת 2021, פייזר פרסמה בדו"ח של הרבעון הראשון כי היא צופה להכנסות השנה בין 70.5 מיליארד דולר ל-72.5 מיליארד דולר בסך הכללי.

פירוש הדבר שמכירות מחיסון קורונה צפויות להוות יותר משליש מכלל הכנסות החברה השנה. "על סמך מה שראינו, אנו מאמינים כי דרישה קבועה לחיסון שלנו בדומה לזו של חיסוני השפעת, היא תוצאה סבירה", אמר המנכ"ל אלברט בורלה בשיחת ועידה עם משקיעים.

על פי דיווחים בארה"ב, ההכנסות של חברת פייזר מן החיסון, יכולות להגיע סביב 40 מיליארד דולר.

חברת מודרנה, שגם היא יצרנית חיסונים, צופה השנה מכירות של 18.4 מיליארד דולר מחיסון קורונה שלה, החברה צפויה לספק נתון מעודכן יותר ביום חמישי הקרוב.

החיסון של פייזר היה הראשון שזכה לאישור לשימוש חירום בארה"ב בדצמבר האחרון, מאז, יותר מ-162 מיליון מנות של חיסון פייזר הופצו בארה"ב, יותר ממספר החיסונים של ג'ונסון אנד ג'ונסון, וחברת מודרנה ביחד, כך דווח ב'ניו יורק פוסט'.

כעת ממתינה חברת פייזר לאישור חירום של החיסון שלה לשימוש בקרב צעירים. מינהל המזון והתרופות ה-FDA האמריקאי אמור לתת אישור לשימוש בגילאי 12 עד 15 כבר בשבוע הבא.

חברת פייזר קורונה אלברט בורלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד