י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לצד כתובות דומות באזור

אנדרטת השואה באורגון הושחתה בכתובות נאצה אנטישמיות

אנדרטת שואה באורגון הושחתה עם כתובות נאצה אנטישמיות, כך מסרה משטרת אורגון | דוברות משטרת פורטלנד הודיעה, כי לא בוצעו מעצרים, וחקירת המקרה נמשכת

אנדרטת השואה באורגון הושחתה בכתובות נאצה אנטישמיות
פורטלנד צילום: Pixabay

שוטרים בפורטלנד מצאו צלבי קרס וסמלי שנאה אחרים הקשורים לנאצים שרוססו על אנדרטת השואה באורגון בפארק וושינגטון ביום ראשון, כך מסרה המשטרה.

"כשחוקרים החלו לחקור, הם מצאו כתובות דומות על שלטי רחוב ומחסומי בטון בשכונה", אמרו גורמים במשטרה לתקשורת המקומית. צוותי התחזוקה של המקום הסירו את הגרפיטי, שכלל גם את המספרים "1488", מספר הקשור לתומכי הנאצים, כך אמר דובר המתקנים, מרק רוס, ל'ניו יורק פוסט'.

שני המספרים הראשונים מתייחסים לסיסמה שמכונה "14 מילים" הפופולרית בקרב כמה ארגונים לבנים גזעניים.

שני המספרים האחרים מסמלים את האות השמינית - H - המסמלת "הייל היטלר". "ביחד המספרים מהווים תמיכה כללית לעליונות הלבנה ואמונותיה", כך מסרה הליגה נגד השמצה. הם אמרו כי ניתן למצוא אותם בכתובות גרפיטי, קעקועים, שמות רחובות וכתובות דוא"ל.

דוברות משטרת פורטלנד הודיעה, כי לא בוצעו מעצרים, והחקירה נמשכת. במשטרה ביקשו מכל מי שיש לו מידע על ההשחתה, כולל תיעוד אפשרי של האירוע, נא לפנות למשטרת פורטלנד.

האנדרטה הוקמה בשנת 2004, וכוללת ספסל אבן, וקיר שעליהם חקוקים שמות הקורבנות שנהרגו בשישה מחנות ריכוז במהלך השואה, כמו גם שמות קרובי משפחתם ששרדו והתגוררו באורגון ובוושינגטון.

אנדרטת זיכרון חילול אנדרטה שואה אורגון כתובות נאצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד