י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יביא לרגיעה?

נחשף: המחסומים בשער שכם הוסרו לבקשת מדינות ערב

המהומות בירושלים: משטרת ישראל החליטה בשבוע שעבר להסיר את המחסומים שהוצבו בסמוך לשער שכם בעיר העתיקה | על פי הדיווח, לחצים מצד מדינות ערב הם אלו שהובילו לשינוי ההחלטה 

נחשף: המחסומים בשער שכם הוסרו לבקשת מדינות ערב
המתפרעים בשער שכם צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאחר המהומות הגדולות בשער שכם, הסירה המשטרה את המחסומים שהיא הציבה במקום במטרה למנוע הפרות סדר ברמאדן, אך המחסומים גרמו לכאוס גדול והפרות סדר גדולות עם פצועים ומעצרים רבים, עכשיו מתברר כי את המחסומים הסירה המשטרה לאחר בקשה ממספר מדינות ערב.

‏על פי הדיווח של רועי קייס ב'כאן חדשות', לפני הסרת החסימות בשער שכם בעיר העתיקה בשבוע שעבר, בכירים בכמה מדינות ערביות – האמירויות, בחריין, מרוקו וירדן קיימו שיחות עם גורמים בכירים מאוד במשרד החוץ הישראלי שבמהלכן ביקשו מישראל להוריד את גובה הלהבות בירושלים, ‏אותם בכירים במדינות ערביות הביעו בשיחות חשש מהסלמה משמעותית בירושלים במהלך חודש רמדאן שאנחנו עדיין בעיצומו. השיחות האלה היו חלק מהסיבות שהביאו בסופו של דבר להחלטה בשטח להסיר את החסימות בשער שכם בעיר העתיקה.

‏פרט לשיחות בין הצדדים שדווח במהדורה המרכזית ב'כאן 11', האמירויות ובחריין הוציאו בשבוע שעבר גינויים חריגים לאירועים בירושלים לראשונה מאז נרמול היחסים ואף הטילו את האחריות על ישראל.

כזכור, הערבים מחאו על כך שהמשטרה אסרה עליהם לשבת באזור, והם בתגובה השליכו אבנים וירו זיקוקים. המשטרה פיזרה אותם בעזרת מכת"זיות ורימוני הלם, כמה מהצעירים נפצעו ופונו. ונעצרו על ידי כוחות המשטרה בגין הפרת סדר.

מדינות ערב שער שכם מחסומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד