י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תיעוד מבית האבלים

צפו: אחיו של האברך תבע מהח"כ לא לטייח, אביו ביקש להסתייג

במהלך ביקור ניחומים של ח"כ האלוף במיל' אלעזר שטרן בבית משפחת דיסקינד בחיפה, ביקש האח השכול שידאג שלא יטייחו את החקירה וטען לשנאת חרדים שהובילה לאסון. האב ביקש להסתייג • צפו בדברים

צפו: אחיו של האברך תבע מהח"כ לא לטייח, אביו ביקש להסתייג
אלעזר שטרן אצל משפ' דיסקינד צילום: באדיבות המצלם

אתמול (שלישי) הגיע חה"כ אלעזר שטרן ממפלגת 'יש עתיד', לנחם את משפחת דיסקינד בחיפה, היושבת שבעה על הבן/האח האברך שמחה בונים ז"ל שנהרג באסון הנורא במירון. ישראל, אחיו של ההרוג, פנה לחה"כ ותבע ממנו לוודא כי לא יטייחו את החקירה, אולם אביו ביקש להסתייג מצורת הדיבור.

"אתה נמצא שם, בתוך בית הנבחרים של מדינת ישראל, אני מבקש ממך שתדאג שלא יטייחו ויעשו את חשבון הנפש כמו שצריך, ושידאגו שקבר הרשב"י לא יראה כמו איך שהוא נראה" אמר ישראל דיסקינד לחה"כ אלעזר שטרן. לאחר מכן התייחס לדחיפות של אחיו במירון: "אני רואה את הדחיסות, איך אתם מזלזלים ככה באחי ודוחפים אותו? למה? כי יש הסתכלות שהוא חרדי, והוא לא מהעם שלנו".

לאחר שישראל סיים את דבריו, אביו אמר שהוא מוחה על דבריו: "אני רוצה למחות על דבר אחד, על כבודו של עם ישראל. אני חושב שרובנו לא ראו ולא הולכים לראות את מה שהיה, מה שכן חשוב זה אך ורק לבנות, בלי להיכנס לאיך התייחסו ומה התייחסו, אני יכול להגיד בכל כך הרבה הזדמנויות שאני רואה כבוד יקר בין אנשים ממגזרים שונים", אמר האב.

הוא הוסיף, "וגם אני רואה מקרים הפוכים מקרים מבישים. לפעמים אני מתבייש אם זה היה על ידי אדם חרדי", אמר האב. עוד הוסיף: "כל מי שראה את הנפטר, לא משנה דתיים או חילוניים, היה מתפלא מגאווה של יהודי".

מוקדם יותר אתמול אמר האח השבור ישראל ל'בחדרי חרדים', "אני חושב שבזמן כזה קשה מה שאפשר לומר בסופו של דבר, זה שאנחנו צריכים לעשות חשבון נפש עמוק עם עצמנו", אמר והמשיך, "2000 שנה היינו בגלות לאחר שבית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם".

עוד אמר האח השכול: "הקדוש ברוך הוא לא לקח רק מתולדות אהרן או מגור, הוא בא ולקח מכל גווני הקשת החרדית וגם דתיים לאומיים. יש פה עניין של אהבת חינם. אנחנו צריכים להרבות באהבת חינם! להפסיק את הפילוג, להפסיק את השסע, לאחות את הקרעים בתוך משפחות, בתוך קהילות ובתוך ערים. עם ישראל היפה".

לסיום אמר: "אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש גדול, אמרנו את זה גם במשפחה. לעשות יותר משפחות עם האחים, להזמין אחד את השני, לחבק ולאהוב. כמו שאני וביני הסתדרנו יפה מאוד עם זה שאני בחטיבת כפיר, והוא בישיבת צוותי צדיק - הסתדרנו. ככה כל עם ישראל".

אסון מירון תשפ"א אלעזר שטרן ועדת חקירה ניחום אבלים שמחה בונים דיסקינד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד