י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פעוטות במגזר הלא יהודי נהרגים בתאונות פי שמונה

86% מהפעוטות שנהרגו בתאונות חצר ב-2009 - מהמגזר הלא-יהודי • הישובים הלא-יהודים סובלים מבעיות תשתית יסודיות המגבירות את הסיכון; לא נראה פתרון מערכתי בקרוב

פעוטות במגזר הלא יהודי נהרגים בתאונות פי שמונה
אילוסטרציה

86% מהפעוטות (בני 0-4) שנהרגו בתאונות חצר במהלך 2009 משתייכים למגזר הלא יהודי. כך עולה מממצאי דו"ח חדש שחיברה עמותת אור ירוק.

מנתוני הדו"ח עולה, כי במגזר היהודי כמעט ולא נהרגו פעוטות כהולכי רגל, והממוצע הרב שנתי (2003-2009) עומד על 1.3 – 10 ילדים בגילאים אלה בכל התקופה.

במגזר הלא יהודי, לעומת זאת, מדובר ברמת קטל אחרת לחלוטין - בשנים 2003-2009 נהרגו במגזר זה 73 פעוטות בגילאים 0-4, ממוצע רב שנתי של 10.4 - פי שמונה.

נתון קטלני זה חמור עוד יותר, על רקע העובדה שמספר ילדי המגזר היהודי גדול פי שלושה ממספר הילדים בגילאי 0-4 במגזר הלא יהודי. הילדים הלא יהודים שנהרגו כהולכי רגל, מהווים 30% מכלל ההרוגים במגזר - פי 2.3 מחלקם היחסי במגזר. לעומת זאת, במגזר היהודי מדובר ב-1.5% מכלל הולכי הרגל ההרוגים, שישית מחלקם של הילדים בני 0-4 באוכלוסיה הכללית, העומד על 9.3%.

לדברי שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, "תאונות חצר מתרחשות לרוב בחצר הבית או בצמוד למאהל, אך גם במרחב ציבורי הצמוד לבית ללא תיחום פיזי משמעותי. כלי הרכב המעורבים, לרוב רכב מסחרי או משאית, לוקים בשדה ראייה בכלל, לאחור, ובפרט כאשר מדובר בפעוטות המשחקים ממש בצמוד לרכב ואין כל אפשרות לראותם".

עוד עולה מן הדו"ח, כי חלק מהבעיה בישובי המגזר הלא יהודי נובע מרמת התשתיות הירודה בישובים אלה. הבעיה באה לידי ביטוי בין היתר במחסור במקומות חניה לרכב כבד, חוסר בהפרדה ברורה בין הכביש לאזורי משחק ועוד. באזורים בהם יש משתמשי דרך ובעיקר ילדים ואין תחימה ברורה של האזור בו נעים כלי הרכב – נגרמים מפגשים שלעיתים רבות מדי מסתיימים בתאונות קטלניות.

אבואב הוסיף: "הפגיעה בילדים קטנים באופן אנוש בתאונות חצר היא תופעה חמורה ביותר בהיקפה. למרות זאת, דבר לא נעשה בתחום זה. הטיפול בתופעה צריך להיות רב-מערכתי, וחייב להקיף את כל התחומים הרלוונטיים, החל ממצבן העכשווי של הרשויות הלא יהודיות, דרך טיפול בתשתית ועד לתכנית אב בתחום זה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד