י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על מי יטיל את המנדט?

בחזרה אל בית הנשיא: ריבלין ייפגש במהלך הבוקר עם בנט ולפיד

אמש בחצות פקע המנדט של נתניהו להרכיב ממשלה | הנשיא ריבלין ייוועד הבוקר עם ראשי 'ימינה' ו'יש עתיד', כששניהם רוצים את המנדט - אך רק אחד מהם יקבלו ויהיה רשאי כבר בהמשך היום לנסות להרכיב קואליציה | בנוסף, פנה אל כל ראשי המפלגות שיציגו את עמדותיהם בכתב

בחזרה אל בית הנשיא: ריבלין ייפגש במהלך הבוקר עם בנט ולפיד
הנשיא ראובן ריבלין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד מערכת בחירות חמישית שוב על הפרק, הבוקר (רביעי) הזמין נשיא המדינה ראובן ריבלין את יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ויו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, לפגישה לאחר שהמנדט של נתניהו להרכיב ממשלה - פקע.

הפגישה תיערך על רקע רצון השנים לקבל את המנדט באופן נפרד, שכן כך יוכלו להחזיק בקלף חשוב אשר ישפיע על תהליך הרכבת הממשלה. אך מלבד שניהם, יתכן כי הנשיא יחליט להעביר דווקא את המנדט אל הכנסת, ואז כל חבר כנסת שישיג 61 חתימות - יקבל זמן קצוב להרכבת קואליצייה.

בנוסף ללפיד ובנט, הנשיא ריבלין ביקש לשמוע את דעתם של שאר ראשי הרשימות האחרות, ולכן ביקש מהם שיעלו על הכתב את דעתם על האדם הראוי ביותר, שבעיניהם, צריך לקבל את המנדט.

בנוסף, אם חברי הסיעות יחפצו פגישה עם הנשיא למרות המכתב הם יוכלו להיפגש עם הנשיא, כאשר האחרון יוכל להכניס גם את שיקול דעתו בהתאם לכך, אך כל זאת עד השעה 14:00.

למרות שייפגש גם עם יו"ר 'ימינה', ב'ישראל היום' דווח כי בבית הנשיא שוחחו עם גורמים פוליטיים, ולהם אמרו כי הסיכוי הכי גבוה הוא שהנשיא ריבלין יטיל את המנדט דווקא על יו"ר 'יש עתיד'.

בנוסף טענו בבית הנשיא כי גם אם בנט יגיע עם 59 ממליצים, עדיין ללפיד יש יותר סיכוי, שכן לטענתם גוש נתניהו וחלק מסיעות הימין, כבר ניסו להרכיב קואליציה, ונכשלו.

כאמור, נתניהו החזיר אמש את המנדט לנשיא, למרות הדיווחים כי יודיע על זה שעלה בידו להרכיב ממשלה כדי להרוויח זמן. כעת הוא שקוע במאמצים לסכל את הקואליציה המתגבשת בצד השני.

מקורבו ויו"ר סיעת 'הליכוד' מיקי זוהר, עדיין לא פסל את האפשרות כי יצליחו בכל זאת להרכיב ממשלה: ‏"לכל הצוהלים לרגל החזרת המנדט: אנחנו לא חוששים, גם לא מדרך ארוכה. בנט, סער או סמוטריץ׳ עדיין יכולים להביא להקמת ממשלת ימין בפעולה רציונלית אחת".

"הם יבינו במוקדם (ואני מקווה שלא במאוחר) שיתר האלטרנטיבות יביאו עליהם חורבן פוליטי ונזק ציבורי בלתי הפיך. עם ישראל לא יבחר שוב בתליינים", צייץ זוהר.

גם יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳ התייחס להחזרת המנדט: ‏"אחיי למחנה הלאומי, תרימו את הראש! שום דבר עוד לא נסגר. אנחנו עוד רחוקים מלהפסיד בקרב הזה, ובע"ה עוד נצליח גם בו".

"אבל מה שחשוב זה שמה שלא יהיה נישאר חזקים ומאוחדים, זקופי קומה ובטוחים בצדקת דרכנו, ובעזרת השם במערכה הכללית וודאי ננצח. כי האמת איתנו ובסוף האמת מנצחת. אוהב אתכם!", סיכם.

נפתלי בנט רובי ריבלין יאיר לפיד בנימין נתניהו המנדט להרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד