כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"להציל מה שאפשר"

רב בכיר בציונות הדתית קורא לסמוטריץ' להצטרף לבנט ולפיד

לאחר שנתניהו נכשל בהרכבת הממשלה, רב בכיר במגזר הדתי-לאומי הרב שלמה אבינר, קורא ליו"ר 'הציונות הדתית' להצטרף לממשלת השינוי, כדי למנוע תמיכה של מפלגות ערביות: "אם אפשר להציל, אז עושים מה שיכולים" | סמוטריץ׳ בתגובה ל'בחדרי': "נעבוד קשה לסכל את הממשלה שלהם"

רב בכיר בציונות הדתית קורא לסמוטריץ' להצטרף לבנט ולפיד
סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעוד הנשיא דן ומתייעץ על מי להטיל את המנדט, הבוקר (רביעי), בראיון לתוכנית הבוקר של רדיו 'קול חי', הרב שלמה אבינר, מבכירי רבני הציונות הדתית, קורא לסמוטריץ׳ להצטרף לממשלת השינוי.

על השאלה האם עדיף שסמוטריץ׳ ובנט יצטרפו לממשלה עם גוש השינוי, ובכך לסכל שישענו על המפלגות הערביות, אמר הרב אבינר: "יכול להיות, צריך לשקול. באופן עקרוני, צריך להציל מה שאפשר".

"כן, כן. להציל מה שאפשר", התייחס לשאלה האם לקרוא לסמוטריץ׳ להצטרף לממשלת השינוי, והמשיך, "אם אפשר להציל, אז עושים מה שיכולים. גם אם זה ממשלת שמאל".

אך יחד עם זאת סייג: "אני לא יודע מה יותר טוב: בחירות חמישיות או המצב העכשווי. זה צריך מומחים בפוליטיקה, בזה אין אני מבין".

לאחר מכן, הרב אבינר התייחס לאפשרות שהייתה קיימת של ממשלת ימין שנשענת על רע"מ: "זה שאלה קשה. זו דילמה. מצד אחד אי אפשר להקים ממשלה שנתמכת על גויים. זו מדינה יהודית.

"מצד שני צריך להיזהר ממשלה שתגורר למדינת כל אזרחיה, זו לא מדינה יהודית. אין שבת, אין כשרות, אין רבנות ראשית ואין גיור. זה לא טוב וזה לא טוב", התייחס לממשלה שנשענת על רע"מ, ועל ממשלת השינוי.

"צריך לבחור את הטוב ברובו, ואת הרע במיעוטו. והטוב ברובו זה ממשלה עם נתניהו בתמיכת הערבים, על אף הבעיה הזאת", הוסיף.

בעקבות כך ועוד כמה קריאות אחרות הקוראות לו להצטרף לממשלת השינוי, יו"ר 'הציונות הדתית' אמר ל'בחדרי חרדים': "שום דבר עוד לא נגמר. נעבוד קשה לסכל ממשלה שלהם ואז הם יחזרו אלינו לממשלת ימין".

בצלאל סמוטריץ' הרב שלמה אבינר נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד