י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מרד ב'ימינה' • דרמה פוליטית

מכה ללפיד ובנט • הח"כ במכתב נוקב: "אתנגד לממשלה עם השמאל"

אחד מהח"כים של 'ימינה' משגר פצצה פוליטית ומודיע הבוקר כי הוא יתנגד אם היו"ר ומפלגתו יחליטו ללכת על ממשלה עם לפיד והשמאל. במכתב נוקב הוא מנמק בשלושה סעיפים את התנגדותו | מדובר במכה לניסיונותיהם של בנט ולפיד להרכיב ממשלה אלטרנטיבית לנתניהו

מכה ללפיד ובנט • הח"כ במכתב נוקב: "אתנגד לממשלה עם השמאל"
נפתלי בנט צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שהיה נראה כי ב'ימינה' יושרו ההדורים והחברים צועדים אחרי היו"ר בנט לכל ממשלה שיבחר, ח"כ עמיחי שקלי מודיע לפני מספר דקות (רביעי) כי הוא יתנגד לממשלה עם השמאל. מדובר במכה קשה לניסיונות של לפיד ובנט להרכיב ממשלה אלטרנטיבית לנתניהו. יו"ר 'הציונות הדתית' מברך על החלטתו של שיקלי וקורא לאיילת שקד לנהוג באותו האופן.

נדמה שגם הביקורות הקשות שספג בנט בשבועות האחרונים על כוונתו לכהן כראש ממשלה כשבאמתחתו רק שבעה מנדטים היו אופטימיות, כעת בנט נותר עם שישה מנדטים בלבד שילכו איתו לממשלת שינוי. הפרשן עמית סגל שפרסם את הידיעה ב-'n12' תוהה האם כעת, כשהנדוניה של בנט היא שישה מנדטים בלבד, לא יקום סער, שגם לו שישה מנדטים, ויגיד כי הוא מעוניין בראשות הממשלה.

ח"כ שיקלי משגר הבוקר מכתב נוקב ליו"ר בנט בו מודיע לו על התנגדותו לממשלת שמאל ומנמק זאת בהרחבה: "כמו רבים וטובים בעם ישראל אני מאמין שהליכה לבחירות חמישיות היא אפשרות רעה מאוד, מוצא אחרון. כמו רבים וטובים אני מאמין שריענון ההנהגה והכוחות הפוליטיים חיונית, אך לא בכל מחיר".

שיקלי מנמק את התנגדותו בשלושה סעיפים אותם הוא מכנה, הצד האתי, הציר הדמוקרטי והציר הלאומי.

"בצד האתי", כותב שיקלי, "אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו: התחייבנו להקים ממשלת ימין טובה, רחבה שתוציאה אותנו מהבוץ. התחייבנו "שלא נשב עם מרצ שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בהאג". התחייבנו ש"לא נכתיר את יאיר לפיד לראשות הממשלה, לא בצורה רגילה, לא ברוטציה ולא בשום דרך". אפשר ולא נוכל לממש את מלוא התחייבותנו לבוחר וזה אכן מובן, אך אין לנו את המנדט להפר את כולן. הקמת ממשלה כזו משמעה סתירה מובהקת לזהותה הבסיסית של מפלגת ימינה".

"בציר הדמוקרטי", הוא מנמק, "ימינה היא למיטב ידיעתי חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי, אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית. במפלגת הליכוד ובעומד בראשו. מה לנו ולרוחות השנאה, מה לנו ולדגלים השחורים?".

"בציר הלאומי", הוא מסביר, המחשבה לפיה הממשלה הצפויה תוכל לחמוק מעיסוק בסוגיות לאומיות נפיצות, בטעות מרה יסודה, ואינה מתכתבת עם המציאות המדינית והביטחונית".

שקלי מוסיף במכתב: יש לי אמון בטוהר כוונותיך ולכן בשמם של רבים מאוד מבוחרינו אני מבקש ממך לשקול שנית את המהלך".

יו"ר 'הציונות הדתית' סמוטריץ' בירך על החלטתו של שיקלי וכתב: "יש קונה עולמו בשעה אחת. האמת, קראתי את המכתב הזה עם דמעות התרגשות בעיניים. אמת צרופה ופשוטה. דבר דבור על אופניו. שיח ערכי ישר שכל כך חסר לנו בפוליטיקה. תודה רבה עימיחי שיקלי".

סמוטריץ' פונה לשקד וכותב: "איילת, עכשיו תורך. תוכיחי שיש לך ערכים ועמוד שדרה ושאת לא נגררת אחרי בנט למחוזות של אבדן דרך".

ב'ימינה' מגיבים להחלטתו של שיקלי: "מכבדים את עמדת ח"כ עמיחי שיקלי, שהייתה ידועה לנו. ימינה מחויבת לעשות הכול כדי להקים ממשלה יציבה ומתפקדת כדי למנוע הידרדרות לכאוס של בחירות חמישיות, וכך תעשה".

 

נפתלי בנט מפלגת ימינה יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד