י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אסון מירון תשפ"א

הגר"מ אבוחצירא: "הקב"ה מדבר איתנו; לקחו מובחרים" • צפו

הגר"מ אבוחצירא התייחס הבוקר לאסון הנורא ומידת הדין שהייתה מתוחה בליל ל"ג בעומר: "הרי אנחנו מבינים שמידת הדין הייתה עצומה וגדולה, והיה צריך לעורר דברים עצומים השם ישמור ויציל. רבי שמעון צמצם את זה אצלו, צמצם עד כמה שאפשר לצמצם" | צפו

הגר"מ אבוחצירא: "הקב"ה מדבר איתנו; לקחו מובחרים" • צפו
האדמו"ר הגר"מ אבוחצירא בשיחה צילום: צילומסך

לאחר האסון הגדול בהר מירון בליל שישי האחרון - ליל ל"ג בעומר. נשא הבוקר (רביעי) הגר"מ אבוחצירא דברים. תוך שהוא מתייחס לאסון הנורא ומידת הדין שהייתה מתוחה בליל ל"ג בעומר.

בפתח דבריו אמר הגר"מ: "דיברנו שבוע שעבר על עוצמתו של רבי שמעון בר יוחאי 'יכול היה לפטור את העולם מן הדין'. זאת אומרת מידת הדין אני יכול להתנגח אתה, אני יכול לבטל את מידת הדין".

"ואצלו ביום שלו במקום שלו בשעה הכי מרוממת, קורה מה שקורה. אז מה זה, איך אפשר להסביר את זה". הוסיף הגר"מ, והבהיר: "הרי אנחנו מבינים שמידת הדין הייתה עצומה וגדולה, והיה צריך לעורר דברים עצומים השם ישמור ויציל. רבי שמעון צמצם את זה אצלו, צמצם עד כמה שאפשר לצמצם. הסתפקו בשמיים בארבעים וחמישה. אבל לקחו מובחרים. ילדים בחורים אין שמה מבוגר אחד אפילו. הכי מבוגר בן חמישים ושש".

הגר"מ הוסיף ואמר: "הקדוש ברוך הוא אומר לנו חבר'ה שלא תחשבו שהכל חלק עם ישראל להתעורר, אנחנו צריכים להתעורר בתשובה שלימה חייבים זה התרעה לא פשוטה, ביום של רבי שמעוון. זה לא נתפס. קשה לנו להבין את זה. חס ושלום לא מהרהרים אפילו הרהור קל אחר מידותיו של הקדוש ברך הוא. אנחנו צריכים לדעת ולהבין שהקדוש ברוך הוא מדבר איתנו".

רבי משה אבוחצירא אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד