ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יחזור לחיים הפוליטיים?

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק בעניינו של חבר הכנסת לשעבר

לפני כמה שנים פורסמו נגד חבר הכנסת מש"ס אמנון כהן תחקירים על עבירות שוחד. תחקירים שהובילו לחקירות ולפרישתו מהפוליטיקה | אתמול דווח כי הפרקליטות החליטה לסגור את התיק בעניינו של חבר הכנסת לשעבר

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק בעניינו של חבר הכנסת לשעבר
דרעי ואמנון כהן צילום: פלאש 90

לפני כ-4.5 שנים פורסמו נגד חבר הכנסת מש"ס אמנון כהן תחקירים על עבירות שוחד. תחקירים שהובילו לחקירות ולפרישתו מהפוליטיקה. אתמול (שלישי) דווח כי הפרקליטות החליטה לסגור את התיק בענינו של חבר הכנסת לשעבר.

בא כוחו, עו"ד עמית חדד, אמר עם סגירת התיק: "אנחנו שמחים ומברכים על כך שהפרקליטות קיבלה את עמדתנו וקבעה היום כי חבר הכנסת לשעבר כהן לא ביצע עבירה כלשהי".

"חבר הכנסת כהן, שהחליט להפסיק את פעילותו הציבורית נוכח החשדות, יוכל כעת לחזור לשגרת חייו ואולי אף ישוב לשרת את הציבור באותה תחושת שליחות כבעבר" הוסיף חדד.

בן משפחתו של הח"כ לשעבר אמר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא שיצאה האמת לאור".

כזכור, בח' כסלו תשע"ז דיווחנו כי בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של חבר הכנסת לשעבר מש"ס, אמנון כהן, החשוד בקבלת שוחד מאיש עסקים. בית המשפט האריך את מעצרו בארבעה ימים.

כבוד השופט עמית מיכלס מבית משפט השלום בראשון לציון סבר בדיון כי "קיים חשד סביר הקושר את החשוד למיוחס לו". בנוסף מצא פערים בין תשובות שמסר לחוקרי המשטרה לבין חומרי חקירה שהצטברו בתיק. צוין כי מדובר בחקירה שעניינה מעשים שהתרחשו לפני זמן מה, חלקם ידועים לציבור בעקבות פרסומים כאלו ואחרים שהוצגו לעיוני במהלך הדיון היום וכן בעקבות תוכנית תחקירים "עובדה" של אילנה דיין, כפי שנטען.

עוד צוין, כי תיק החקירה שנפתח בזמנו נסגר על ידי המשטרה. לאחרונה עם התפתחות שחלה, חודשה החקירה, בין אם הדבר נעשה בעקבות סיבה חקירתית כזו או אחרת ובין אם היא חודשה באמור בתוכנית התחקירים 'עובדה'. בעניין זה סבר בית המשפט שגם אם חידוש החקירה נבע מתכנית "עובדה" - אין בזה כל פסול, וניתן אף לומר שככל שכך הם פני הדברים השיגה התכנית את מטרתה והתקשורת מילאה את תפקידה.

עם זאת, עתה, משחודשה החקירה, "על ביהמ"ש לבדוק את החשד הקיים בתיק החקירה ולא בתקשורת". עוד הוסיף השופט כי "מחומרי החקירה הגולמיים שהוצגו לעיון בית המשפט, החשד הסביר במקרה זה קיים גם קיים, והוא אינו מבוסס על אותם חומרים שעמדו לנגד עיני החוקרים בשלבים הראשונים. וניתן אף לומר שמדובר בחשד לא מבוטל".

כאמור, אתמול קבעה הפרקליטות וקבעה כי הח"כ לא ביצע עבירה כלשהי.

אמנון כהן חקירה פרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד