י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מודל ההכוונה

גאוני: כך תדעו מה המקצוע שהכי מתאים עבורכם

בעקבות משבר הקורונה העולמי, ועם התפתחות עולם התעסוקה במגוון תחומים חדשניים בארץ ובעולם, פותח מודל הכוונה המתבסס על מתן מענה נקודתי לכישורים בעולם המשתנה. במגזר החרדי- מי שזיהה את הצורך המיידי והרים את הכפפה, היו מומחים בתחום חרדים, שפיתחו מודל מותאם המדויק לצרכי הקהילה

גאוני: כך תדעו מה המקצוע שהכי מתאים עבורכם
תעסוקה צילום: פיקסביי

גם אם לרגע נראה שמשבר הקורונה כבר מאחורינו, ההגבלות שהוסרו כמעט במלואן וההמון שחזר למרכזי הקניות, הבילוי והחברה- בשוק התעסוקה עדיין מנסים לעכל את השינויים המשמעותיים שהחלו עוד טרם המשבר, אם לא בנקודת השיא שלהם. השינויים והמגמות בעולם כמו הגלובליזציה, המעבר לעידן הדיגיטלי והעלייה בתוחלת החיים, היו כקרקע ראשונית להתפתחות החדשנות של תחום התעסוקה בישראל שהלך והתחדד אל תוך שנת הקורונה. 

תהליך זה במרוצת הזמן ובקפיצה משמעותית אל תוך המשבר, הביא מעסיקים רבים לשינוי בתפיסת הצרכים הרלוונטיים עבור העסק  שלהם ובהסדרי העבודה. כתוצאה מכך החלה מגמה של היווצרות מקצועות חדשים מחד, והעלמתם של מקצועות ישנים מאידך, שעם הזמן הלכו והפכו למיותרים.

בעלי מקצוע רבים שחששו לאבד את עבודתם ובקשו להישאר רלוונטיים בעולם התעסוקה, הרגישו צורך מידי לעדכן את הידע המקצועי שלהם, ולקבל כלים לאבחון התאמה מקצועית מדויקת, במטרה לפתח את היכולות והכישורים החדשים הנדרשים.

מרכזי תעסוקה שנחשפו למצוקת מחפשי העבודה בתקופה הזו והבינו יותר מכל את הצורך במתן מענה נקודתי לצרכים אלה בעולם המשתנה, למעשה פיתחו את מודל I PRO המתמקד בהכוון תעסוקתי ובתוכניות ייעודיות בהתאם למגמות השינוי כאמור. מודל זה לאחרונה צבר תאוצה גם במגזר החרדי כאשר מרכזי הכוון הפועלים בערים בעלי ריכוז חרדי גבוה פיתחו סדנאות וקורסים ייעודיים הפועלים בשיטה זו. המודל פותח בשיתוף עם אנשי מקצוע וגופים מהשורה הראשונה בתחום, תוך דאגה לכך שהסדנאות יועברו על ידי מרצים מהמגזר החרדי שמעורים בקהילה ומכירים את צרכיה.

י', תושב אשדוד, מורה במקצועו כ- 8 שנים, שסיים לאחרונה סדנת מיקוד מותאמת בעיר, תיאר את השינוי. "שנים שהייתי בטוח שהייעוד שלי בחיים יהיה בתחום החינוך, עד שבאה הקורונה והושיבה אותי בבית". הוא מספר. "בגלל הצורך בתעסוקה והחיפוש היומיומי, פתאום מצאתי את עצמי מתעניין במקצוע שלא הכרתי קודם. שווק באינטרנט. גיליתי שאני נמשך למקצוע הזה יותר מכל מה שעשיתי עד היום". לדבריו, מה שהוביל אותו להירשם לסדנא ובהמשך לקורס מקצועי בתחום, הייתה כוונתו לשלב עבודה בתחום החינוך עם מתן שירותי פרילנס בתחום השווק הדיגיטלי.

סדנאות כגון אלה מאפשרות למשתתפים לקבל פרספקטיבה מדויקת על הכישורים שלהם, כדי שיוכלו להתקדם מקצועית ותעסוקתית עם ביטחון מלא שזה אכן הדבר שהכי מתאים עבורם. הן מבוססות מצד אחד על היכרות עם המגזר החרדי ומצד שני עם הצרכים העולים בתחומי מקצוע חדשניים כמו תכנות וכתיבת קוד, שווק דיגיטלי, ניהול מוצר ועוד

אין ספק שצבירת זמן השהייה הביתי הארוך בתקופת החל"ת בשנה האחרונה, גרמה לאנשים רבים לעצרו הכל ולעשות חישוב מסלול מחדש. אם זה משיקולים פיננסיים אודות למשבר הכלכלי או דווקא משקולי התפתחות תעסוקתיים לצד מגמת ההתחדשות המקצועית בעולם.  

למידע נוסף על המודל ולהרשמה לסדנת 'פוקוס' הקרובה מבית מפת"ח השאירו פרטים ונחזור עליכם בהקדם>>>>

מפתח הכוון תעסוקתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד