י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שמחה גדולה

חמש בנות וארבעה בנים; אישה ילדה תשיעייה

אישה ממאלי ילדה תשעה ילדים בבת אחת. בבדיקה מוקדמת הרופאים מצאו רק שבעה תינוקות והופתעו לאחר הלידה. "זה נדיר ביותר ללדת תשעה תינוקות, סיבוכים במהלך הלידה ולאחריה גורמים לעיתים קרובות לכך שחלק מהתינוקות אינם שורדים"

חמש בנות וארבעה בנים; אישה ילדה תשיעייה
פגייה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אישה ממאלי בת 25 ילדה תשעה תינוקות - שניים יותר ממה שרופאים גילו במהלך בדיקות האולטרה-סאונד. אלימה סיסה הביאה לעולם תשעה תינוקות בבת אחת במרוקו. ממשלת מאלי הטיסה אותה לשם לטיפול אצל רופאים מומחים.

שרת הבריאות של מאלי אמרה כי חמש בנות וארבעה בנים נולדו בניתוח קיסרי. "זה נדיר ביותר ללדת תשעה תינוקות, סיבוכים במהלך הלידה ולאחריה גורמים לעיתים קרובות לכך שחלק מהתינוקות אינם שורדים".

דובר משרד הבריאות של מרוקו, ראכיד קודהארי, אמר כי הוא לא מכיר מקרה דומה בעבר בבתי חולים ציבוריים שנולדו בעבר באחד מבתי החולים במדינה, כך מדווחת סוכנות הידיעות AFP.

פנטה סיבי, שרת הבריאות של מאלי, בירכה את הצוותים הרפואיים בשתי המדינות על "התוצאה המשמחת". הרופאים במדינה המערבית באפריקה דאגו לרווחתה ולסיכויי הישרדות התינוקות.

לאחר שהות של שבועיים בבית חולים בבירת מאלי, באמאקו, התקבלה ההחלטה להעביר את גברת סיסה למרוקו ב-30 במרץ, לאחר חמישה שבועות במרפאה במרוקו, היא ילדה ביום שלישי, כך אמרה השרה. האם עם התינוקות החדשים שלה צפויים לחזור הביתה בעוד מספר שבועות.

לידה מאלי מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד