י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אסון מירון תשפ"א

עדות מטלטלת: חזר מהמתים, זו הסיבה. האזינו

חסיד תולדות אברהם יצחק שכבר שכב בין המתים ליד השקיות של זק"א, אבל קיבל מסר מבית דין של מעלה: "תחזור חזרה, מקומך לא איתנו, כי אתה לא מדבר בשעת התפילה" | מטלטל

עדות מטלטלת: חזר מהמתים, זו הסיבה. האזינו
אסון מירון תשפ"א צילום: ישי ירושלמי / pixabay

כל יום שעובר מאז האסון הנורא בהר מירון בליל ל"ג בעומר תשפ"א בו נספו 45 מתפללים, הולכים ומתבהרים הניסים הגדולים והמציאות כי אפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה בוודאי גם שם נמצא ה' יתברך.

הרב אברהם מאיר קרויס חסיד תולדות אברהם יצחק שכב בין המתים ליד השקיות של זק"א, אבל הוא קיבל מסר מבית דין של מעלה תחזור חזרה, מקומך לא איתנו. כי אתה לא מדבר בשעת התפילה.

בשיחה עם הרב יונתן שטנצל בקו החברותות והחסד 'אמר אביי', שחזר אחיו הרב שמעון את סיפור חזרתו לחיים  של אחיו ביחד עם איש החסד של צפת הרב ישראל יהודה רוטנברג.

ר' ישראל יהודה רוטנברג פתח וסיפר: "אני מתנדב בארגון מפעל חסד של חסידי גור בחצור. אני גר בצפת, ובערב שבת מסתובבים בבית החולים זיו ואם רואים מישהו חרדי שואלים אם צריך אוכל לשבת. השבוע הגיעו חבר'ה ממירון. מצאתי יהודי שאלתי אותו זה. אומר לי אם אתה יכול לסדר לי בגדים אין לי בגדים. הוא מראה לי תלויים על הקיר בגדים מקרועים הוא כבר היה בעולם הבא והוא חזר כי הוא לא מדבר בתפילה".

"הבן שלי שעמד לידי חידד את העניין ואמר לי שהאמירה שלו הייתה שהוא היה עם 2 הרגליים בעולם הבא. לי זכור שהוא אמר שלחו אותי בחזרה לעולם" מבהיר הרב רוטנברג.

"אני עומד שמה ואומר לעצמי איפה אני משיג לו 'כתונת פסים' (קאפטן) הוא השאיר מזוודה במירון הוא התעתד להיות שבת במירון. צריך להביא רק את המזוודה. התחלתי לעשות טלפונים. והוברר לי שהאזור סגור הרמטי אין יוצא ואין בא. כמה שעות לפני שבת שמעתי שפתחו. התקשרתי שוב להרב קרויס והוא אומר לי הכל הסתדר. הוא אומר לי אני אצל רבי שמעון בשבת. אני אומר לו איך יכול להיות דבר כזה לעצמי חשבתי 12 שעות לפני זה הוא מת. הוא אומר לי אני לא מדבר בתפילה. שמעתי מאחרים שהוא כבר היה בשורה של זק"א ועשו עליו החייאה רצו להשים אותו בשק. מישהו אמר בואו נעשה עוד פעם החייאה. רק באמבולנס התעורר ועוד פעם נפל. ובזיו התעורר סופית" סיכם הרב רוטנברג.

לאור הסיפור המדהים פנה הרב שטנצל אל אחיו של הפצוע, אל ר' שמעון קרויס גם הוא חסיד תולדות אברהם יצחק. שגם הוא סיפר: "הוא כבר היה באיזור של המתים כבר הרימו ממנו ידיים".

"מי דיווח לכם שהוא כבר היה", בירר הרב שטנצל. "אברהם מאיר זוכר הוא החליק יחד עם כולם. האחים אנגלרד עמדו לידו וצעקו אוויר הצילו, והוא ניסה לעזור להם, לא יכול להוציא ידיים. רצה להציל את הילדים ולא הצליח. אח"כ הוא הלך וראה שהוא מאבד את הנשימה והוא זכר שהבריסקער רב והרמב"ם שכשאדם מצייר שם הוי"ה במחשבתו אפשר לקבל ישועה משמים, בשפתיו הוא אמר ריבנו של עולם תעזור. משם הוא זוכר שהוא התעורר באמבולנס", סיפר ר' שמעון.

עוד הוסיף: "עד יום ראשון לא ידע כלום גם לא אח שלי. אחיין שלי גר בצפת ויש לו חבר שעובד באיחוד הצלה גם גר בצפת והוא סיפר לאחיין שלי מצד אשתי שחבר שלו מהצלה שאח שלי היה בין המתים. כידוע מי שיש לו דופק עושים החייאה, מי שאין לו שולחים. לפני שהלכו להכניס לשקים של זק"א הוא שוחח עם חבר שלו ואמר בא נראה ונבדוק. אני שמעתי שהם ניסו על עוד אנשים והצליחו להציל עוד אנשים ואח שלי שהגיע לבית החולים והוא היה בלי בגדים בלי כיפה, הוא הציע לו אוכל מאשה צדיקה בצפת שמבשלת והוא אמר רק אוכל של העדה החרדית, אמרו שבבית החולים הוא יכול לאכול והיא צדקת. אברהם מאיר התעקש".

גם ר' שמעון מחדד את העניין: "הוא אמר לו שהוא היה עם שתי רגליים בעולם הבא אמרו לו הוא לא אמר מי אמרו לו אתה לא מדבר בתפילה אתה לא שייך כאן".

הרב שטנצל מציין כי ר' שמעון סיפר לו בשיחה מקדימה שאח שלו אברהם מאיר הוציא ספר 'כבוד בית השם' ואלפי אנשים הפסיקו לדבר בתפילה בזכות הספר". עוד הוסיף כי הוא אינו מעוניין לדבר בעצמו כי "במכתב שחרור כתוב שהאדם יש לו הזיות שהוא רואה גופות באוויר. הם חשבו שהוא לא מדבר לעניין מבחינה פסיכיאטרית הם לא הבינו שהיהודי הזה היה בעולם העליון. הביאו לו שתי פסיכאטרים והוא לא רצה לשתף פעולה".

"אנחנו נכדים של התוספות יום טוב שתקן כידוע מי שברך מיוחד. בכל ראש חודש אדר עושים סעודה בכל שנה עד שמשיח יבוא ואנחנו מנסים ללכת בדרך שלו. במי שברך הוא כותב "הקדוש ברוך הוא ישמרו ויצילהו מכל נגע ומכל מחלה".

לסיום ביקש ר' שמעון לחזק את חומר הדיבור בשעת התפילה: "אני רוצה להוסיף אם נשים צדקניות הן צריכות לדעת יש נשים המגיעות לתפילה גם בעזרת נשים אסור לדבר אין שום דבר שכל כך כואב לקדוש ברוך הוא שאנשים מגיעים לבית הכנסת ומדברים. כשמישהו חוטא חלילה הקב"ה רואה גם את היצר הרע. אנשים מגיעים לבית הכנסת אפשר לצאת 2 מטר החוצה, לא צריך בתוך בית הכנסת לעמוד ולדבר".

לסיום אמר: "התניא מביא אנשים חושבים שבשמונה עשרה בקדיש. התניא מביא שמי שמדבר מאז שהחזן נעמד בעמוד עד לאחר קדיש בתרא הוא צריך לעשות חרם עליו". והדגיש כי הוא מתכוון לחיובי וחלילה לא לשלילי: "הנושא הזה חשוב עד למאוד. מי שמדבר לא יודע את האיסור, אני רק רוצה שכשאדם בא לקבל על עצמו שידע את החשיבות".

הדברים המלאים בקו החברותות והחסד אמר אביי 0772247333

אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד