י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
על חשבון צרפת

חקלאי בלגי הזיז אבן ושינה את הגבול בין המדינות

חקלאי בלגי לא שיער בנפשו שהאבן הפריע לו כשנסע עם הטרקטור בשדה, תשנה את הגבול בן ארצו לצרפת. כעת דורשים ממנו להשיב את האבן ממקומה כדי למנוע תקרית דיפלומטית

חקלאי בלגי הזיז אבן ושינה את הגבול בין המדינות
שדה. אילוסטרציה צילום: pixabay

חקלאי בלגי שנסע עם הטרקטור בשדה, הזיז לתומו אבן גדולה שהפריעה לו בדרכו. אלא שאבן זו נמצאת במקום כדי לסמן את הגבול בין שתי המדינות, ובלי כוונה הוא הגדיל את שטחה של בלגיה ב-2.29 מטר על חשבון צרפת.

החקלאי הצרפתי יכול לעמוד תיאורטית בפני אישומים פליליים לאחר שהגדיל את השטח של בלגיה על ידי הזזת האבן שסימנה את הגבול מאז תבוסתו של נפוליאון בקרב ווטרלו ב-1815.

'הגארדיאן' דיווח כי היסטוריון חובב מקומי שטייל ​​ביער ליד הכפר הבלגי ארקלינס, גילה לפני שבועיים שהאבן משנת 1819 הועברה לעומק של 2.29 מטר. גם הגדר של החקלאי הוסטה.

דייוויד לאבו, ראש העיירה הבלגית ארקלין, הסמוכה למקום, אמר כי "החקלאי מארצי מחויב משפטית להשיב את האבן למקומה" והוסיף כי כדאי לו לעשות כך כדי "לא ליצור תקרית דיפלומטית".

הוא הוסיף כי "אין לנו שום אינטרס להרחיב את העיירה או את המדינה. הוא הפך את בלגיה לגדולה יותר ואת צרפת לקטנה יותר, אבל זה לא רעיון טוב", אמר.

ראש העיירה בוסיניי-סור-רוק, אורלי וולונק, אמרה כי "אנחנו צריכים להיות מסוגלים להימנע ממלחמת גבולות חדשה". היא אמרה את הדברים לסוכנות הידיעות הצרפתית "אינטרנפ", היא הוסיפה כי "שתי המדינות מסתדרות טוב ולכן אין חשש, אני סומכת על עמיתי הבלגי שיעשה את מה שצריך לעשות עם החקלאי". היא ציינה כי היא ביקשה ממנו להחזיר את האבן למקומה. ואם הוא לא ישתף פעולה "אז משרד החוץ הבלגי יתערב בנושא", דבר שלא קרה מאז 1930.

החקלאי עשוי לעמוד בפני אישום פלילי אם לא ישיב את האבן. כך דיווחה רשת BBC. מאז 1820 הגבול של צרפת ובלגיה נפרש לאורך 620 קילומטרים, האבן הוצבה בשנת 1819 כדי לסמן את הגבול בין שתי המדינות.

בלגיה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד