ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"עידנא דריתחא"

זקן הפוסקים לרבי מויז'ניץ על מירון: "הקב"ה מרעיד אותנו"

במהלך ביקור של הרבי מויז'ניץ אצל זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך עלה נושא האסון הכבד במירון וגדולי ישראל דיברו על כך שהקב"ה מרעיד אותנו "כל זה כדי להרעיד אותנו ולהתריע שנשוב בתשובה". צפו בתיעוד וסיקור מלא מהפגישה בירושלים

זקן הפוסקים לרבי מויז'ניץ על מירון: "הקב"ה מרעיד אותנו"
הרבי מויז'ניץ בביקור אצל הגר"מ שטרנבוך צילום: רפאל שוורץ

האדמו"ר מויז'ניץ הגיע היום (רביעי) לביקור במעונו של זקן הפוסקים ראב"ד ירושלים הגר"מ שטרנבוך, שם שוחח עם על אסון מירון תשפ"א ועל חובת השעה לאחר האסון.

זקן הפוסקים אמר בשיחתו עם האדמו"ר כי הקב"ה מרעיד אותנו כדי שנשוב בתשובה. הרבי מויז'ניץ הוסיף כי הקב"ה כולו רחמים, ובזכות ר' שמעון ניפטר ממידת הדין.

בתחילת השיחה הודה הרבי מויז'ניץ לראב"ד על ביקורו בבית ויז'ניץ בחול המועד פסח האחרון, "ברצוני לחזור ולומר "יישר כוח" על השמועס ששמענו בחול המועד, הציבור מאוד נהנה", אמר האדמו"ר לראב"ד, ולאחר מכן עבר לשוחח על חובת השעה לאחר אסון מירון תשפ"א.

במהלך שיחתם אמר הראב"ד לאדמו"ר: "זהו עידנא דריתחא, כל בית ישראל אבלים, ומידת הדין תובעת, וצריכים אנו רחמי שמים. לפני תקופה קיבלנו מכה במגיפת הקורונה, אבל יהודים לא התעוררו מספיק לתשובה, ועכשיו הכה אותנו הקב"ה מכה קשה במקום הקודש סמוך לרשב"י זי"ע בשעה שיהודים באמצע תפילה, וכל זה כדי להרעיד אותנו ולהתריע שנשוב בתשובה".

הרבי מויז'ניץ השיב: רשב"י הרי אמר יכולני לפטור את כל העולם כולו ממידת הדין, והקב"ה כולו רחמים.

הגר"מ שטרנבוך הוסיף ואמר: "אני מפחד מהעתיד להתרחש ל"ע, שהלא נאמר בתורה (ויקרא כ"ו, כ"א) "אם תלכו עמי קרי ולא תאבו לשמוע לי, ויספתי עליכם מכה שבע כחטואתיכם", והרי שאם נתלה את הצרות במקרה ולא נתעורר לתשובה, אנו מזמינים ח"ו עוד צרות שעתיד הקב"ה להביא בכדי שיתעוררו ישראל וישובו בתשובה.

להלן התמליל מעיקרי השיחה הנדירה

הרבי מויז'ניץ: ברצוני לחזור בשנית ולומר "יישר כוח" על השמועס ששמענו בחול המועד, הציבור מאוד נהנה לשמוע את הדברים.

הגר"מ שטרנבוך: נמצאים אנו בעת צרה, כל בית ישראל אבלים, ומידת הדין תובעת, וצריכים אנו רחמי שמים. 

הרבי מויז'ניץ: רשב"י הרי אמר יכול לפטור את כל העולם כולו ממידת הדין.

הגר"מ שטרנבוך: זהו עידנא דריתחא, בלא ריתחא לא היה אפשר לבוא מכה קשה כ"כ. לפני תקופה קיבלנו מכה במגפת הקורונה, אבל יהודים לא התעוררו מספיק לתשובה, ועכשיו הכה אותנו הקב"ה מכה קשה במקום הקודש סמוך לרשב"י זי"ע בשעה שיהודים באמצע תפילה, וכל זה כדי להרעיד אותנו ולהתריע שנשוב בתשובה.

הרבי מויז'ניץ: הקב"ה כולו רחמים.

הגר"מ שטרנבוך: אני מפחד מהעתיד להתרחש ל"ע, שהלא נאמר בתורה (ויקרא כ"ו, כ"א) "אם תלכו עמי קרי ולא תאבו לשמוע לי, ויספתי עליכם מכה שבע כחטואתיכם", ופירש הרמב"ם (פ"א מהלכות תעניות ה"ג) דקאי כלפי עת צרה, שאם נתלה את הצרות במקרה ולא נתעורר לתשובה, אנו מזמינים ח"ו עוד צרות שעתיד הקב"ה להביא בכדי שיתעוררו ישראל וישובו בתשובה.

הרבי מויז'ניץ: אנחנו מבקשים מהקב"ה ישועה.

הגר"מ שטרנבוך: צריכים להמתיק הדינים ולהביא חסדים, השאלה היא רק איך עושים זאת.

 הרבי מויז'ניץ: ארלאכע יידן יש להם כוח לזה.

הגר"מ שטרנבוך: יתומים ואלמנות נשארו, הצער גדול, ואין אנו יכולים להבין דרכי ה'. זוכר אני לאחר המלחמה היה אסיפה על מה עשה ה' ככה, והרב אברמסקי זצ"ל נתן דפיקה על השולחן ואמר, אנחנו לא דנים את הקב"ה, כי כאשר גבהו שמים מארץ כן גבהו דרכי מדרכיכם, ואין לנו אפשרות להבין את דרכי ה'.

כאן הראב"ד כיבד את הרבי מויז'ניץ בלחיים ובירך: "לחיים, שתראו שמחות ונחת".

הרבי מויז'ניץ: ה' יעזור שכל הלבבות השבורים יוושעו, וכל הנשמות יהיה להם עליות, ותזכו לחיים טובים וארוכים, ולקבל פני משיח צדקנו, ולקבל השפעות טובות ברוחניות ובגשמיות ללא עגמת נפש.

הראב"ד הגר"מ שטרנבוך: תזכו לנהל את קהל מרעיתכם עד ביאת המשיח, ועד בכלל.

הרבי מויז'ניץ: כי לישועתך קיוינו כל היום.

הראב"ד הגר"מ שטרנבוך: כשאנחנו חזקים יש לנו את הקב"ה עמנו, אמנם "כי אתם המעט מכל העמים", אבל הקב"ה עמנו והרי אנחנו חזקים יותר מהם.

אסון מירון תשפ"א הרבי מויז'ניץ הרב משה שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד