י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"פגיעה ישירה בחיי אדם"

בנט: "נתניהו טרק דלת, נכשל בהקמת ממשלה"

יו"ר ימינה נפתלי בנט תוקף לפני זמן קצר את נתניהו וטוען כי הוא האשם בכישלון המו"מ בימין. בנט גם קורא לשאר סיעות הימין להצטרף לממשלה רחבה | "רק קו אחד מנחה אותנו - לא לבחירות חמישיות"

בנט: "נתניהו טרק דלת, נכשל בהקמת ממשלה"
בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: אוליבר פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שלב ההמלצות השני ולקראת הטלת המנדט על בנימין נתניהו, יו"ר ימינה שמיועד לכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה בממשלת השינוי, תוקף היום (רביעי) את ראש הממשלה נתניהו וטוען כי הוא זה שטרק את הדלת על ממשלת ימין וקורא לשאר סיעות הימין להצטרף לממשלה.

בהצהרה לתקשורת שזימן בנט הוא אמר: "מזה שנתיים וחצי שמדינת ישראל נמצאת בסחרור אין-סופי של בחירות, עוד בחירות ועוד בחירות, זה לא רק פארסה יקרה ומיותרות זאת פגיעה ישירה בחיי אדם".

"ערב הבחירות הבטחתי כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה", הצהיר בנט, שתקף את מנהיג הימין, "נתניהו נכשל בהרכבת ממשלה ימנית, עשיתי הכול שהוא יצליח, לא דרשנו סררה דרשנו ממשלה שאכפת לה מהאזרחים. הפכנו כל אבן, עשינו כל מאמץ עם סיעות נוספות".

לטענת בנט, "ביממה האחרונה עשינו ניסיון אחרון להקים ממשלת ימין אבל נתניהו טרק עלינו את הדלק". הוא מתייחס לעתיד, "כעת מסתכלים קדימה, ויש שתי אפשרויות, או לדהור לבחירות או להקים ממשלת חירום רחבה שתוציא את העגלה מהבוץ".

בנט צידד באפשרות של הקמת ממשלת אחדות. לדבריו "אני מעדיף להוציא את העגלה מהבוץ במקום שתטבע שם". בנט פנה לחבריו בסיעות הימין, "פונה לחברי מימין לעצור ולחשב מסלול מחדש. העם לא יסלח למי שיגרור אותנו לבחירות. זה הזמן להקים ממשלת אחדות, כל מפגלות הימין מוזמנות פנימה הדלת פתוחה בפני כל מפלגות. רק קו אחד מנחה אותנו - לא לבחירות חמישיות".

עוד הצהיר בנט כי "מי שינסה לגרור אותנו לבחירות חמישיות ימצא אותנו מולו". על הסיכויים לממשלה אמר בנט, "לא מבטיח שנצליח, אבל מבטיח שננסה. הקמת קואליציה היא לא קלה לאף אחד מהשותפים הפוטנציאלים. חילוקי דעות היו הרבה מאוד פעמים יידענו לצאת מזה. קואליציה היא תמיד פשרה. אני רואה בממשלה הזאת הזדמנות לסמן את המשותף. יש תחומים במחלוקת אבל יש כל כך הרבה מהמשותף, וזאת הזדמנות להתקדם במה שאנחנו כן מסכימים".

נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד