ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לא מחפשים אשמים"

זהו המסר המרגש של אלמנת ההרוג ממירון

"אין מה לעשות, אם זה מה שהקדוש ברוך הוא רוצה, זה מה שיקרה. אנחנו לא כועסים על אף אחד". זהו המסר שמבקשת משפחת ברגמן היושבת שבעה, להעביר לציבור 

זהו המסר המרגש של אלמנת ההרוג ממירון
משה ברגמן צילום: באדיבות המצלם

שרת התפוצות עומר ינקלביץ׳ ביקרה היום (רביעי) במסגרת סבב ביקורי ניחומים, אצל משפחתו של האברך הרב משה ברגמן ז״ל, שנספה בשבוע שעבר במהלך אסון מירון, במהלכו ביקשו בני המשפחה להעביר מסר כי הם לא מחפשים אשמים באסון.

בני המשפחה ביקשו באמצעות השרה להעביר את המסר הבא: "היינו רוצות שכולם יבינו שאנחנו מרגישות הכי כאובות בעולם. אנחנו אלה שמרגישות את הכאב ואנחנו מבינות שדבר כזה לא היה יכול לקרות בגלל איזשהו גורם פיזי. אנשים אומרים שזה היה יותר מדי עמוס, שאנשים לא היו אחראים, אולי הייתה בעיה באבטחה ובגלל זה האסון התרחש".

"אנחנו", הוסיפו בני משפחתו של הרב ברגמן ז"ל, "האחיות והאשה, הכי כואבות בעולם, ואנחנו אלה שאומרות שזה יכול להיות רק מהקדוש ברוך הוא.
דבר כזה – רק ריבונו של עולם עשה, אין סיבה, אין דבר פיזי שהיה יכול לגרום לאסון כזה".

הרב משה ז"ל, איזה בנאדם מיוחד, איזה קורבן, בלי מום – "רק ה', רק ה' עשה את זה. אל תגידו שזה היה בגלל מחדל כזה או אחר – רק הקב"ה, אין עוד מלבדו." כשהייתי במירון וראיתי את כוחות ההצלה והמשטרה, כולם עבדו קשה, אנחנו לא כועסים, כולם רצו להיות שם, זה מה שהקדוש ברוך הוא רצה".

עוד אמרו בני משפחתו, "במשך 50 שנה הם עלו להר ושום דבר לא קרה. זה מה שהיה צריך לקרות. מוישה הספיק דברים רבים בימים האחרונים שלו. מוישה כל כך התרגש, הוא ידע שהוא רוצה לעלות למירון. אין מה לעשות, אם זה מה שהקדוש ברוך הוא רוצה, זה מה שיקרה. אנחנו לא כועסים על אף אחד".

ניחום אבלים עומר ינקלביץ' אסון מירון תשפ"א משה ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד