י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"אנחנו לא שונאים"

לפיד: אעשה הכל כדי שממשלת האחדות תוקם מהר

בדברי הנימוק להענקת המנדט ללפיד ולא חזרה לכנסת, אמר ריבלין "החזרת המנדט לכנסת עלולה להוביל לבחירות חמישיות. לפיכך, אני מטיל את הרכבת הממשלה על יאיר לפיד" | לפיד מצדו מצהיר כי פניו להקמת ממשלה שכזו במהירות

לפיד: אעשה הכל כדי שממשלת האחדות תוקם מהר
יאיר לפיד בבית הנשיא צילום: חיים צח, לע"מ

לאחר פקיעת המנדט של בנימין נתניהו אמש (שלישי) בחצות, העביר הערב נשיא המדינה רובי ריבלין את המנדט ליושב ראש יש עתיד יאיר לפיד.

בדברי הנימוק להענקת המנדט ללפיד ולא חזרה לכנסת אמר ריבלין: "החזרת המנדט לכנסת עלולה להוביל לבחירות חמישיות. לפיכך, אני מטיל את הרכבת הממשלה על יאיר לפיד".

בעת קבלת המנדט מנשיא המדינה אמר לפיד: "הנשיא הטיל עלי היום את המנדט לנסות להקים בישראל ממשלת אחדות. אחרי שנתיים של סיוט פוליטי מתמשך החברה הישראלית פצועה. ממשלת האחדות אינה פשרה - היא מטרה".

עוד הוסיף: "עלינו להקים ממשלה שתשקף את העובדה שאנחנו לא שונאים אחד את השני. שבה ימין שמאל ומרכז פועלים יחד להתמודד עם האתגרים הכלכליים והבטחוניים".

"אנחנו זקוקים לממשלה שתוכיח לנו שהעובדה שאנחנו שונים זה מזה אינה חולשה, אלא מקור הכוח של ישראל. אעשה הכל כדי שממשלת האחדות תוקם מהר ככל האפשר ותלך לעבוד למען אזרחי ישראל" סיכם לפיד.

יאיר לפיד בבית הנשיא היום. צילום: חיים צח, לע"מ.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב: ‏"אני מברך את הנשיא על המהירות בקבלת החלטה נכונה בהטלת המנדט על יאיר לפיד. המלאכה עכשיו מוטלת עלינו, ראשי המפלגות בגוש השינוי".

"כמי שמכיר היטב את עמדת כולם אפשר להעניק ודאות לאזרחים ולהציג ממשלה יציבה כבר בשבוע הבא. אם תרצו אין זו אגדה" סיכם ליברמן.

יו"ר ימינה נפתלי בנט פנה אף הוא וקרא להקמת ממשלה שנתניהו לא בראשה, העיר ממשלה. יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר בתגובה להצהרה של נפתלי בנט: "את כל הדברים שבנט אמר אפשר גם לומר על ממשלה מהימין, הרי לא לנו ולא להם יש 61 מנדטים להקמת ממשלה".

עוד הוסיף: "אף אחד לא טיפש, בנט מהרגע הראשון העדיף ממשלה עם לפיד ולא עם נתניהו. אני דוחה את הזמנתו להצטרף לממשלה שכזו, "לא. תודה".

יאיר לפיד רובי ריבלין אביגדור ליברמן משה גפני המנדט להרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד