ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מעמדת האופוזיציונר

נתניהו לא סותם הגולל: יש כאלה שלמרות הכחשות, יצטרפו • צפו

נתניהו מתייחס הערב להתפתחויות הפוליטיות, לאחר שכשל בהרכבת הממשלה והמנדט עבר לידיו של לפיד ולאחר שבנט האשים אותו בהכשלת ממשלת הימין: "עם יאיר לפיד אפשר להילחם בהסכם הגרעין של איראן?" | עוד אמר: "בנט, שקד, וח"כי "ימינה" - אל תעבדו על הציבור" • צפו

נתניהו לא סותם הגולל: יש כאלה שלמרות הכחשות, יצטרפו • צפו
נתניהו בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שכשל במאמצים להקים ממשלה, וכשהמנדט נמצא כעת בידי יאיר לפיד, ראש הממשלה מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת שבה תקף בחריפות את הצמד נפתלי ואילת שקד ומנה את הקשיחם שבהקמת ממשלה עם מפלגות השמאל.

נתניהו פתח דבריו ואמר: "נפתלי בנט דיבר היום על ״ממשלת אחדות״. זה ניסיון להטעות את הציבור. כולם יודעים שהוא מבקש להקים ממשלת שמאל מסוכנת". ותהה, "עם ניצן הורוביץ אפשר להגן על חיילי צה"ל מפני תביעות בית הדין הבינלאומי בהאג? הרי הוא מסכים איתן".

עוד תהה יו"ר הליכוד, "עם יאיר לפיד אפשר להילחם בהסכם הגרעין של איראן? הרי הוא תקף אותי כשהלכתי להילחם נגד הסכם מסוכן זה בקונגרס. עם מירב מיכאלי אפשר לחנך את ילדינו? הרי היא קראה לאימהות לא לשלוח את הילדים שלנו לצה"ל".

"עם איבתיסאם מראענה אפשר להגן על ההתיישבות? הרי גם את זכרון יעקב היא רוצה לעקור. עם אביגדור ליברמן אפשר לדבר על אחדות? הרי הוא רק מטפח שנאה. זאת תהיה ממשלת שמאל מסוכנת. שילוב קטלני של חוסר דרך, חוסר יכולת וחוסר אחריות".

בשלב זה עבר ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו לתקוף: "בנט ושקד נשבעו בפני הציבור שהם לא ילכו לממשלה כזאת עם לפיד, מרצ והעבודה. בנט חתם על התחייבות כזאת יום לפני הבחירות, בשידור חי בטלוויזיה. עכשיו בנט ושקד עושים בדיוק את ההפך ומפרים אחת לאחת את כל ההבטחות שלהם".

לדבריו, "זאת הסיבה שח"כ עמיחי שיקלי, באומץ לב וביושרה, אמר היום שהוא לא מוכן להיות חלק מממשלה כזאת. רוב מוחלט של מצביעי ״ימינה״, לפי סקר שפורסם אתמול, מתנגדים לממשלה כזאת, ויחד איתם רוב עצום של מצביעי הימין".

לסיום פנה בנימין נתניהו ואמר: "נפתלי בנט, איילת שקד, וחברי הכנסת של ״ימינה״ - אל תעבדו על הציבור. אל תפרו את כל ההתחייבות שלכם, רק בגלל האמביציה האישית של בנט להיות ראש ממשלה בכל מחיר - לשנתיים. אם אתם מתייצבים עם הימין, אתם מכריעים את גורל המערכה".

לדברי ראש הממשלה, "כשנקים יחד גוש ימין מוצק של 59 מנדטים - תהיה לנו ממשלה. עם גוש כזה, כשהברירה היא או ממשלת ימין או בחירות, יש כמה וכמה חברי כנסת מהימין שלמרות הכחשותיהם יצטרפו אלינו, נקים ממשלה ולא נצטרך ללכת לבחירות. בואו נקים יחד ממשלת ימין שתעמוד איתן מול האתגרים העומדים בפנינו. זה בידינו, זה בידיכם".

מוקדם יותר היום, נשא יו"ר ימינה נפתלי בנט הצהרה לתקשורת הצהרה לתקשורת שבה האשים את ראש הממשלה נתניהו בהכשלת ממשלת הימין.

הצהרה לתקשורת המנדט להרכבת ממשלה נפתלי בנט יאיר לפיד ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד