י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפרסום במגזר החרדי מזנק: תנובה המפרסמת הגדולה

דו"ח יפעת מציג את דירוג הפרסום במגזר הדתי לסיכום החציון הראשון של 2010 • תנובה המפרסמת הגדולה, קטגוריית הספרים ממשיכה להוביל ופרסום גל אורן BSD עולה למקום השני

הפרסום במגזר החרדי מזנק: תנובה המפרסמת הגדולה

חברת יפעת בקרת פרסום שחררה הבוקר את דירוג הפרסום לחציון הראשון של שנת 2010, עם תזוזות ושינויים מעניינים במיוחד. ראשית, טבלת משרדי הפרסום נרעדת: פרסום אפיקים כבר לא לבד במקום השני. בולטון פוטנציאל ציינו את את החציון הראשון של השנה בגידול של 46% בעיקר בזכות הקמפיינים של בגיר, סלקום, הנקל סוד, אלדן וקמפיין השקת סניף ראשל"צ של איקאה, ממשיכים להוביל בראש. מיד אחריהם, גל אורן BSD שרשמו עליה של לא פחות מ 42% וטיפסו אל המקום השני עם קמפיינים לדיור ברמה, פלדהיים, מכשירי תנועה אותם לא פרסמו בחציון המוביל אשתקד. פרסום גל אורן BSD חולק את המקום השני עם אפיקים, שרשמו גידול של 5% בלבד.

את המקומות הבאים תופסים אחר כבוד פרסום מימד עם גידול של 33%, טריו עם גידול של 60% (בעיקר בשל פרוקטר & גמבל וטרקלין יאקאב חשמל) ואחריהם תוצאות אפקטיביות (+12%), פרסום חן (+23%), מקאן אריקסון (+6%), פרסומי ישראל ומשרד הפרסום מאיר ואקנין שחותם את רשימת עשרת המובילים.

נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום אומר כי בחציון זה נרשמו גידולים נאים בהיקפי האינצ'ים וגידול כספי של כ20% בהוצאה לפרסום במגזר. את קטגוריית המפרסמים מובילה "תנובה" (גל אורן BSD) עם שינוי של 113% (!), בעיקר בשל השקת השפה התקשורתית החדשה לגבינות ה"בית של מהדרין" ומלחמתה מול הכשרות המהודרת החדשה של גבינות שטראוס.

"סנו", המפרסמת המיתולוגית במגזר ירדה למקום השני עם גידול של 16% בלבד שלא יכל לכוחה של תנובה החציון ובמקום השלישי ספרי אור החיים שנכנסו בחציון הנוכחי במלחמה חזקה נגד פלדהיים, בגידול של לא פחות מ209%.

את המקום הרביעי חולקים שטראוס עם גידול של 4% בלבד (מפתיע במיוחד לרגל השקת הכשרות המהודרת) ופלדהיים עם גידול של 186%, שכנראה יזנק עוד בהמשך למיתוג המחודש שעברה הוצאת הספרים לאחרונה ע"י משרד פרסום גל אורן BSD. את השישי חולקים אוסם (+115%) על ידי האמא של פרסום אפיקים והחברה המרכזית למשקאות (+2%). במקום השמיני פרוקטר & גמבל ורשת שופרסך ובמקום העשירי והאחרון קו-אופ הריבוע הכחול, על שלושת מותגיה: שפע שוק, כפר השעשועים וששת עם גידול של 79%.

בקטגוריית תתי הענפים מוביל ענף הספרים, בו נאבקות זו מול זו הוצאות פלדהיים ואור החיים. במקום השני ממוקמים הארגונים והעמותות שחזרו לפרסם בהיקפים גדולים לאחר סיום המשבר הכלכלי במהלכו התמקדו בעיקר בחו"ל. במקום השלישי רשתות השיווק, מיד אחריהם מוצרי החשמל, הצרכנות ואת המקום השישי חולקת קטגוריה חדשה: ביגוד וכן המכללות והסמינרים.
הקטגוריה השמינית היא מוצרי חלב, התשיעית לימודים וקטגוריה עשירית וחדשה היא קטגוריית הדיור, שבלטה לאחרונה בשל פרוייקטים חדשים בעיקר בבית שמש, בגבעת זאב עלית החדשה ובשכונת לב העיר בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד