כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הרבי שתק שתיקה ארוכה

בארץ ובעולם: בני הרבי מגור הביאו את מכתב הניחומים למשפחות

מה קרה במעונו של הרבי מגור בשבת האחרונה? ומה אירע בליל ל"ג בעומר?. השבוע נשלחו בניו של הרבי ל-  43 משפחות הרוגי אסון מירון בארץ ובעולם והביאו את מכתבו הנדיר של הרבי מגור

בארץ ובעולם: בני הרבי מגור הביאו את מכתב הניחומים למשפחות
בני הרבי מגור מנחמים את משפחות קדושי מירון צילום: באדיבות המצלם

אסון מירון: במעונו של האדמו"ר מגור הייתה השבת האחרונה שקטה וכאובה. בסעודות לא השמיע הרבי מדברותיו כפי שנוהג לעשות מדי שבוע אלא שתק שתיקה ארוכה שביטאה יותר מכל את האבל הכבד והכאב הגדול.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בני המשפחה ששהו עם הרבי בליל ל"ג בעומר בסעודת היארצייט לחמותו, מרת מינדל וייץ ע"ה, סיפרו כי בשונה מכל השנים הרבי לא דיבר מענייני היום ובכל הסעודה חרג פעם אחת כאשר הזכיר את דברי רבי שמעון בר יוחאי כי יכול הוא לפטור את העולם כולו מן הדין והוסיף כי זהו דבר גדול ורבי שמעון יכול להפוך דין לרחמים.

אחד מבני המשפחה הקרובה שתכנן לנסוע לאחר הסעודה למירון ושמע את הדברים קיבל החלטה שלא לעלות בעקבות הדברים ששמע. לדבריו, האמירה על מדת הדין והצורך להפוך אותה לרחמים הטרידה את מנוחתו והוא חשש כי מדת הדין מתוחה. כמו כן נודע כי בניו של הרבי קיבלו ממנו הנחיה לא לעלות למירון בשום אופן בהם גם בנו הגדול ששהה בסמיכות בקריה הגוראית בחצור הגלילית.

במהלך השבת התבטא הרבי כי אינו יכול לדבר וכי כואב לו מאוד.  בתחילת השבוע ניסח הרבי מכתב תנחומים למשפחות האבלות, אירוע חריג שלא היה כמוהו מאז עלותו על כס ההנהגה. את המכתב שלח באמצעות בניו ל-43 המשפחות המתאבלות לנחם אותם על הכאב הגדול.

במכתב הנדיר, החתום בכתב ידו, כותב האדמו"ר בין היתר: "השי"ת הרופא לשבורי לב ומחבש לעצבותם ירפא לשברכם הגדול ויסייע בידכם להתחזק, ויטיב עמכם מעתה כל הימים, ויתהפכו כל הדינים לרחמים".

"והוא ע"ה יהיה למליץ יושר עבורכם, ויעתיר בעדכם לטוב לכם", מסיים כ"ק האדמו"ר את מכתבו, כאשר לפני החתימה הוא מוסיף "המשתתף בצערכם".

בניו וחתניו היו בכל בתי האבלים ברחבי הארץ והן בארה"ב והגישו את המכתבים.

צפו בגלריה מסכמת 

אסון מירון תשפ"א האדמו"ר מגור ניחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד