י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אסון מירון תשפ"א

"בלב נשבר וקרוע לגזרים" • אגרת הניחומים של האדמו"ר מויז'ניץ

בין ההמונים בולטים הרבנים והאדמו"רים המגיעים בעצמם לנחם ולחזק את אבלי אסון מירון תשפ"א, או שולחים אגרת תנחומים. האדמו"ר מויז'ניץ שלח אף הוא אגרת תנחומים למשפחות האבלות והשבורות. ובמילים ארוכות הוא מנחמם ומחזקם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים | האגרת המלאה

"בלב נשבר וקרוע לגזרים" • אגרת הניחומים של האדמו"ר מויז'ניץ
הרבי מויז'ניץ בניחום אבלים צילום: באדיבות המצלם

בעשרות בתים ברחבי הארץ יושבים שבעה מאות מעם ישראל על פטירת יקיריהם באסון הנורא בליל שישי האחרון - ליל ל"ג בעומר, כאשר בעקבות הדוחק הרב הלכו לעולמם מ"ה קרבנות סמוך ונראה לציון הרשב"י בהר מירון.

אל בתי האבלים מתקבצים ובאים המוני בית ישראל, לחזק ולהתחזק לנחם ולהתנחם בשעות הקשות. בין ההמונים בולטים הרבנים והאדמו"רים המגיעים בעצמם לנחם, או שולחים אגרת תנחומים למשפחה האבלה.

האדמו"ר מויז'ניץ שלח אף הוא אגרת תנחומים למשפחות האבלות והשבורות. ובמילים ארוכות הוא מנחמם ומחזקם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.

את האגרת מוסר שליחו הנאמן חבר הכנסת יעקב טסלר, אשר כזכור שהה לצידן של המשפחות הרצוצות מול המכון הפתולוגי באבו כביר, ודאג להאצת שחרור גופות יקיריהן לקבורה. טסלר מסתובב בימים אלה בין בתי האבלים ומוסר את האגרת בשמו של הרבי.

להלן תוכן האגרת:

אליכם אהובים ויקרים, מקדשי ד', אנשים נשים וטף שיחי', משפחות אבלות המושבות בעמק הבכא על פטירת יקיריהם ע"ה באסון הנורא באתרא קדישא מירון בהילולא דרשב"י זיע"א.

הנסתרות לד' אלוקינו מה נאמר ומה נדבר, ומה נענה לעת כזאת. כאשר אבלכם ויגונכם בוקע רקיעים ושוועתכם עולה השמיימה, עת אשר יקירכם בין מ"ה קרבנות קדושים וטהורים, נקטף מאיתנו באסון נורא ואיום, בהאי אתרא קדישא בליל ההילולא רבה על ציון התנא האלוקי רשבי"י זיע"א, לב מי לא יחרד ולא יתפלץ, בנים אשר נקטפו מחיק אביהם ואבות אשר נחטפו משפחותיהם, אללי לנו שכך עלתה בימינו.

ובוודאי שההרהורים אשר אופפים כל אחד ואחד מאיתנו, על מה עשה ד' ככה דייקא לנו, בניו אהוביו עם קרוביו בעת אסיפתינו למען כבוד שמו יתברך, אינם נותנים מנוח, טורדות אותנו בכל רגע ורגע על שכך עולל לנו, והאמת שאין מילה בלשוננו, בבחינת 'וידום אהרן', אין לנו עסק בנסתרות ובוודאי שבהאי מקום קדוש מקום התנא האלוקי רשבי"י אשר ידע כל הנסתרות, ששם עלו השמיימה זכים וטהורים אחר קבלת עול מלכות שמיים ותשובה במעמד נורא וקדוש, שם אין שום קושיא ושום ספק.

אך את זאת נדע אל נכון ונבין בכל עת - ד' הוא מחץ ואת מכתו ירפא, הוא עשה הכל ומידו הכל, והגם שנראים הדברים בעינינו כרעה, הרי זה בשל דל מחשבתינו וצמצום השגתינו, אנו אומרים מידי יום "ד' ימלוך לעולם ועד" מוסיפים את התרגום "ד' מלכותיה קאם לעלם ולעולמי עלמיא" שכן לשון הכתוב קאי על לשון עתיד ד' ימלוך כי רק לעתיד לבוא מלכותו תתגלה ותיראה לכל בשר, אך בנסתרות - בתרגום - ד' מלכותיה קאים בלשון הווה, גם כעת כאשר בנראה ובנגלה אין מלכותו נראית, בנסתרות מלכותו בכל משלה.

ברוכים תהיו מקדשי שמו ברבים ובעולם, קידוש שם שמים שכמוהו לא נראה, לעיני כל עמי הארץ עומדים הנכם מלאי תעצומות ועוז רוח, ממליכים ומגדלים שמו בעולם, בוודאי שקידוש שם שמים זה עולה למרום אל כסא הכבוד, מצטרף אל מ"ה הנפשות הזכות אשר נמצאים שם במתיבתא דרקיעא וקורעים שערי שמים בקול שאגה גדולה ומרה, הרף מאף ועזוב חמה, שוב מחרון אפך והנחם על הרעה לעמך, השקיפה וראה בניך מקדשי ד' וחמול עליהם, רפא למכתם כי כשל כל הסבל כבר.

המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, המקום - מקומו של עולם, האמונה והביטחון, הם הנחמה היחידה לעת כזאת, ואולי אפשר להוסיף להמליץ ולומר, המקום - האי מקום קדוש בו נקטפו ובו עלו בסערה השמימה, בתורתו של רשב"י ומלכות ד' הנסתרת מאיתנו אך קיימת לעולמי עד - ננוחם ונמצא צרי ורפואה על מכתינו, ואנו נבקש מאיתו שימליץ טוב בעדנו להניח לנו מכל צרותינו ולרצות בנו להיוושע בתשועת עולמים אמן.

הכו"ח בלב נשבר וקרוע לגזרים, המצפה לישועת ד' ורחמיו.

הרבי מויזניץ אסון מירון תשפ"א מכתב ניחומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד