י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאיץ את המגעים

לא עוצר: בנט דוהר לממשלה עם יאיר לפיד

נפתלי בנט לא מתרגש מהמתקפות עליו מימין וגם לאחר שחבר מפלגתו עמיחי שיקלי הודיע כי יתנגד לממשלת שמאל, הוא ממשיך במגעים מול לפיד מתוך מטרה להציג ממשלה בראשותו כבר בשבוע הבא

לא עוצר: בנט דוהר לממשלה עם יאיר לפיד
בנט ולפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שחבר הכנסת עמיחי שיקלי הודיע כי הוא מתנגד לממשלת השינוי, הערב (רביעי) דווח כי יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט מתכוון ללכת בכל הכוח אל עבר ממשלה עם יאיר לפיד.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', לאחר שהדילמה שלו התחדדה בין בחירות חמישיות לבין ממשלת השינוי - בנט נחוש ללכת אל האופציה האחרונה, זאת למרות שהלחץ על חברי מפלגתו יגבר.

כדי להקים את הקואליציה יחד עם לפיד, יו"ר 'ימינה' ייפגש עם הח"כ הסורר עמיחי שיקלי, שכאמור הביע את התנגדותו לממשלה, במטרה להבין את רמת התנגדותו וכדי לעצור את "סכר" ההתנגדויות במפלגתו.

גם ב'כאן 11' דווח כי יו"ר 'ימינה' מתכוון לפעול להקמת קואליציה עם לפיד, והוא מתכוון, כך על פי הפרסום, לזרז את המגעים עם האחרון, ולהביא להשבעת הממשלה בעוד ימים ספורים.

אך מנגד גורמים אחרים ב'ימינה' אומרים לבנט כי אין מה למהר, וכדאי לחכות כיוון שללפיד יש עכשיו הרבה מאוד כוח, ועדיף להמתין לרגעים האחרונים של המנדט.

עוד דווח ב'חדשות 12' כי בכירת 'ימינה' איילת שקד מעבירה מסרים למקורביה, לפיהם למרות הלחצים והבקשות שתערוק או שתמנע את הקמת ממשלת השינוי, היא לא תבגוד בבנט ותלך ל'ליכוד'.

אך יחד עם זאת, ישנו פער בין כוונותיה של שרת המשפטים לשעבר, לבין יו"ר 'ימינה'. בעוד האחרון פועל, כך לפי הצהרתו, להקמת ממשלה עם לפיד, היא עדיין פועלת להקמת ממשלת ימין.

בינתיים בגוש השינוי, מנצלים את העברת המנדט, ומתכוונים להדיח את ח"כ מיקי זוהר מראשות הוועדה המסדרת ולמנות במקומו את ח"כ קארין אלהרר מ'יש עתיד'.

מחר ייפגשו נפתלי בנט ויאיר לפיד בכדי להאיץ את המגעים ולהמשיך להשיג סיכומים והבנות, מתוך מטרה להציג ממשלה כבר בשבוע הבא.

ממשלת בנט לפיד ברית בנט לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד