י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שכונת המריבה

צפו: עימותים סוערים בין ערבים למשטרה בי-ם

לאחר כמה מחאות בתקופה האחרונה, גם הערב עשרות ערבים הפגינו בשכונת שייח ג'ראח, ואף כמה מתוכם השליכו בקבוקים ואבנים אל עבר כוחות המשטרה שהגיעו למקום | המשטרה: "הכוחות נאלצו לבצע שימוש באמצעים להשלמת פיזורם"

צפו: עימותים סוערים בין ערבים למשטרה בי-ם
עימותים בשייח ג'ארח צילום: ישי ירושלמי

על רקע האיומים של בכיר חמאס בעזה מוחמד דף, הערב (רביעי) התאספו עשרות ערבים למחות בשכונת בשכונת שייח ג'ראח הירושלמית, והתעמתו עם המשטרה.

המחאות מגיעות לאחר כוונת המדינה לפנות כמה בתים בתוך השכונה, באופן חוקי, לטובת היהודים, מה שמכעיס את הרחוב הערבי, והערב כאמור נמשכה המחאה, ואף כמה מפגינים נעצרו על ידי כוחות משמר הגבול שנפרסו בכוחות מתוגברים, על גבי סוסים ועם מכת"זית.

העימותים הערב בשכונה כללו הפרות סדר על ידי המפגינים, וכמה מהם אף השליכו בקבוקי זכוכית אל עבר כוחות המשטרה, בזמן שהאחרונים מנסים לפזר את המחאה.

במהלך המחאה הושמעו קריאות לאומניות בעד ה"חמאס", "ג'יהאד" ו"פיגועים" על ידי הנוכחים. לצד זאת, בעקבות החפצים שהשליכו הפורעים, נפצע אחד היהודים במקום בראשו והוא מטופל בשטח.

ממשטרת ישראל נמסר: "כוחות משטרה ומשמר הגבול פועלים בשעה זאת בשכונת שיח ג׳ראח שבמזרח ירושלים בעקבות מחאה שמתקיימת במקום ובה נוטלים חלק מאות משתתפים. כוחות המשטרה ומג"ב פעלו למניעת חיכוך בין מפרי הסדר לשאר דרי השכונה ורחוב עותמאן בן עפאן נחסם לתנועה".

עוד הוסיפו: "בשל הקריאות שהושמעו והפרת הסדר שהחלה, ניתנה הוראת פיזור על ידי המשטרה וזמן סביר לפיזור, שלא נענה על ידי המוחים".

"במהלך פיזורם של מפרי הסדר יודו בקבוקים לעבר כח פרשים משטרתי (ללא נפגעים או נזק) ועל כן נאלצו הכוחות לבצע שימוש באמצעים להשלמת פיזורם. עד כה נעצרו 5 חשודים בגין הפרת סדר ותקיפת שוטרים", סיכמו.

העימותים הערב מגיעים כאמור לאחר שמוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, שבר אתמול שתיקה ארוכת שנים, ואיים על ישראל כי אם ניסיונות הסדר שהמשטרה מנסה לעשות לא יפסקו - ישראל תשלם על כך".

"הנהגת ההתנגדות עוקבות אחרי המתרחש, הרמטכ"ל (מוחמד דף) שולח אזהרה ברורה ואחרונה לישראל שאם התוקפנות על העם הפלסטיני לא תיפסק בשכונת שייח ג'ראח ההתנגדות לא תעמוד בחיבוק ידיים וישראל תשלם על כך ביוקר", נמסר.

עימותים אלימים עימותים עם מוסלמים שייח ג'ראח פורעים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד