י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תופעת הליטאים שנוסעים למירון

המשגיח בביקורת פנימית: "העולם הפקר? מי אישר את זה"

הגאון רבי יצחק פנחס גולדווסר, משגיח ישיבת 'אור ישראל' תהה בשיחתו בהיכל הישיבה "מה קרה לציבור הליטאי? מצפצפים על ראשי הישיבות. אולי על זה בא האסון | זה פשע שכל שנה חוזר על עצמו שמאות אלפים נדחקים בתנאים לא תנאים. העולם הפקר? לחצו על המשטרה, מי אישר את זה?"

המשגיח בביקורת פנימית: "העולם הפקר? מי אישר את זה"
שיעור כללי באור ישראל צילום: EBA

בדברים שנשא משגיח ישיבת אור ישראל, הגאון רבי יצחק פנחס גולדווסר בהיכל הישיבה, עמד על האסון הנורא שאירע בליל ל"ג בעומר בהר מירון. ותהה: העולם הפקר?.

בדבריו אמר: "מה קרה לציבור הליטאי? מעולם לא היינו מושרשים בעניין הזה שלנסוע למירון. הרי נסיעה כזאת למירון, זה כמעט שלושה ימים על הראש: חמישי, שישי ושבת. לא היה כאלה שמושרשים מהבית. מה קרה לסחף הזה בציבור הליטאי".

באדיבות אבי רבינא 'קול חי'.

המשגיח המשיך והוסיף: "פתאום כולם נוסעים למירון. ראשי ישיב'ה דיברו במפורש שלא לנסוע, ונוסעים ומצפצפים. התורה אומרת לקיים שלושה ימים - מי אמר שזה מוצדק?".

לאחר מכן נתן משל: "יש נקודה שקשה להגיד אותה, אבל אני זוכר שפעם נהרג יהודי חשוב מאוד, הוא היה נוהג בשעות המאוחרות של הלילה היה אדם עייף מאוד - ונהרג בתאונה, כי נרדם על ההגה. אז כמובן זה אסון, אבל היה יהודי אחד אמיץ שאמר 'הכל טוב ויפה, אבל אני חושב שלא צריך לשכוח את 'נשמרתם לנפשותיכם'"

"זה פשע שכל שנה חוזר על עצמו, שמאות אלפים הולכים - מי התיר את זה? האדם הוא הפקר?".

ישיבת אור ישראל אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד