ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לא מתנערת מאחריות

אנגלה מרקל: "לגרמניה יש אחריות נצחית על פשעי הנאצים"

גם בחלוף 76 שנה, קנצלרית גרמניה אומרת כי יש לשמר את זיכרון פשעי הנאצים באירופה. נאומה נישא באופן וריטואלי, לאחר שנדחה בשנה עקב מגפת הקורונה שהיתה אז בשיאה

אנגלה מרקל: "לגרמניה יש אחריות נצחית על פשעי הנאצים"
יהודי הולנד מובלים על ידי הנאצים ימ"ש צילום: ויקיפדיה

בנאום וירטואלי הזהירה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כי יש לשמר את הזיכרון של הפשעים שביצעו הנאצים באירופה. "זו האחריות הנצחית של גרמניה", אמרה אתמול (רביעי) בנאום מקוון לציון 76 שנים לשחרור הולנד מהכיבוש הנאצי.

מרקל תכננה בתחילה לשאת את הנאום בשנה שעברה במלאת 75 שנה, אך מגפת נגיף הקורונה אילצה אותה לדחות את האירוע. מרקל הזכירה את הזוועות שביצעו הנאצים, בכך שרצחו שלושת רבעי מהאוכלוסייה היהודית בהולנד, יותר מאשר בכל מדינה אחרת במערב אירופה. "שום דבר לא יכול לקחת את הכאב של ניצולי מחנות הריכוז", אמרה.

"אנחנו הגרמנים לעולם לא נשכח שהולנד הגיעה אלינו כדי להתפייס אחרי מלחמת העולם השנייה", הוסיפה. הקנצלרית הדגישה כי יש לשמור על זיכרון הפשעים שביצעו הנאצים באירופה. "זו האחריות הנצחית של גרמניה" אמרה באמצעות סרטון שפרסמה מברלין.

לאחר נאומה קיימה מרקל דיונים וירטואליים עם סטודנטים על משמעות החופש יחד עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה. הקנצלרית אמרה שהיא חשה "אסירת תודה על ההזמנה של רוטה" לדבר ביום השחרור ההולנדי, וקיבלה את ההזמנה וזה "סימן מיוחד לידידות".

גרמניה כבשה את הולנד בין 1940 ל-1945. מעל 200,000 אזרחים בהולנד נספו תחת שלטון הנאצים. במהלך הכיבוש נרצחו למעלה משלושה רבעים מאוכלוסיית היהודים במדינה, גירושים למחנות ריכוז החלו ביולי 1942.

מקרי המוות כללו את 102,000 היהודים שנטבחו במחנות המוות הנאציים. הרוב הגדול של יהודי הולנד גורש לאושוויץ וסוביבור. מבין המדינות במערב אירופה שנכבשו על ידי הנאצים, הולנד סבלה מהמספר הגדול ביותר כתוצאה מרדיפת היהודים.

אנגלה מרקל יהודים שואה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד