י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא התחרט לרגע

נאצי שירה למוות בשלושה אנשים במרכזים יהודיים, מת בכלא

מת בכלא גבר שריצה עונש מאסר לאחר שהודה כי רצה להרוג יהודים ונידון למוות, לאחר שירה והרג שלושה אנשים באתרים יהודיים בקנזס סיטי בשנת 2014

נאצי שירה למוות בשלושה אנשים במרכזים יהודיים, מת בכלא
אילוסרציה צילום: unsplash

פרייז'ר גלן מילר ג'וניור, 80, מת ביום שני בכלא אל דוראדו, שם ריצה עונש בגין רצח, ניסיון לרצח, תקיפה והרשעות בנשק חם. על פי הדיווח בתקשורת המקומית, תיערך נתיחה לאחר המוות בכדי לקבוע את סיבת המוות, אך האינדיקציות הראשוניות היו כי מילר נפטר מסיבות טבעיות. כך אמרה קרול פיטס, דוברת בית הסוהר, היא סירבה להגיב עוד על מותו או על מצבו הרפואי של מילר. לאחר מספר שעות בית הסוהר פרסם כי "מילר קיבל טיפול רפואי קבוע ומותו היה צפוי".

בחודש מרץ האחרון טענו עורכי הדין של מילר בפני בית המשפט העליון בקנזס כי יש לבטל את עונש המוות שלו, בין היתר הם טענו, כי לא היה צריך לאפשר לו לייצג את עצמו בתיק עונש מוות מורכב.

מילר נסע מביתו באורורה שבמיזורי, נחוש בדעתו להרוג יהודים. ב-13 באפריל 2014 ארב לוויליאם קורפורון, בן 69; ונכדו בן ה-14, רייט אנדרווד, במרכז הקהילה היהודית באוברלנד פארק, קנזס, וירה בהם למוות. לאחר מכן נסע 'לטפל' בשכונה סמוכה, והרג את טרי למנו. שלושת הקורבנות לא היו יהודים.

קרובי משפחתו של קורפורן ונכדו אמרו בהצהרה כי הם לא שמחים ולא עצובים כאשר קיבלו הודעה על המוות. "הוא גנב כל כך הרבה מהמשפחה שלנו, אבל הוא לא גנב את ליבנו ולא את כבודנו", אמרו בהצהרה מבלי להזכיר את שמו של מילר. "הוא לא גנב את הזיכרונות שלנו, את האהבה שמקיימת אותנו או את היכולת להציע סליחה ואדיבות מול טרגדיה כזו".

מילר, הידוע גם בשם פרייז'ר גלן קרוס ג'וניור, העיד במשפט שהוא רוצה להרוג אנשים יהודים לפני שמת. לדבריו, הוא לא ציפה לחיות זמן רב בגלל שיש לו מחלה כרונית. במהלך משפטו ובהקראת גזר דינו, מילר עצר לעתים קרובות את ההליכים כדי לתת הצהרות כי הוא מאמין שהעם היהודי מנהל את הממשלה, התקשורת ותקציב ארה"ב. כשהורשע וכשגזר דינו נגזר למוות, מילר הרים את זרועו בהצדעה הנאצית.

בערעור עונש המוות שלו בחודש מרץ טענו עורכי הדין של מילר כי הוא אינו מסוגל להבין את המורכבויות המשפטיות של תיק עונש מוות מסובך, ולא היה צריך לאפשר לו לייצג את עצמו, למרות שהתעקש להיות עורך הדין שלו.

ניאו נאצי קנזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד