י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חברות ההסעה לבתי הספר מזייפות רישיונות • הילד בסכנה

ד"ר אבי יעקובביץ' חושף בתכנית 'מזומנים' של רדיו 'קול חי': קומבינות, טובות הנאה וזיופים של חברות הסעה במכרזים לבתי הספר • והכל על הגב של ילדים קטנים שרק רוצים להגיע הביתה בשלום • להאזנה

אחרי תאונה של רכב הסעות בביתר עלית. תמונת אילוסטרציה
אחרי תאונה של רכב הסעות בביתר עלית. תמונת אילוסטרציה

מי שחשב שילדיו בטוחים בשעת נסיעתם לבתי הספר, כדאי שיקרא היטב את האייטם הבא: מתברר כי המכרזים של חברות ההסעה לבתי הספר מלווים בקומבינות, טובות הנאה וזיופים של חברות הסעה.

ד"ר אבי יעקובוביץ’, מגיש תכנית 'מזומנים' ברדיו 'קול חי', חשף אתמול (א) מחדל חמור בחברות הסעה לבתי הספר וארגונים שונים. יעקובוביץ’ שוחח עם עשרות קב"טים ממוסדות חינוך, וכולם מצביעים על תופעה חמורה, לפיה עשרות חברות מזייפות רישיונות של אוטובוסים, על מנת לעבור את תנאי המרכזים.

בתכנית ששודרה אתמול התראיין משה טוביאנה, קב"ט מוסדות חינוך באלעד, אשר חשף את השיטה.

לפי תקנות משרד החינוך, אוטובוס המסיע ילדים צריך להיות בשנתון של עד עשר שנים לאחור, כשקצין בטיחות לתעבורה נותן אישור אחת לחודש על תקינות האוטובוס לנסיעה, וכי הנהג הוציא רישיון להסעת ילדים.

מהחשיפה עולה, כי חלק מהנהגים לא ביצעו כלל השתלמות כמתחייב בחוק. מסתבר, כי אין קורלציה בין משרד החינוך למשרד התחבורה בנושא. משרד התחבורה מעוניין בתקינות האוטובוסים ולא בשנתון, כפי שמחייב משרד החינוך במכרז להסעות ילדים. חברות ההסעה שרוצות להיכנס, ולא עומדות בתקנים, מזייפות את רישיון האוטובוסים.

משה טוביאנה מסביר בראיון: "יש אוטובוסים שהם שנת ... בוא נגיד היום שנת 2010, אז השנתון הכי נמוך זה שנת 2000, יש כאלה שיש להם אוטובוסים שנת 97, 95, 98 כל השנתונים האלה מתחת ל-2000. מה הם עושים? הם מצלמים - אחרי שהקצין בטיחות נתן להם אישור על האוטובוס, שהאוטובוס תקין מבחינתם והאוטובוס עשה טסט, הם מצלמים את המסמך פעם אחת, ומשנים בטיפקס את השנתון, הם כותבים ומשנים את שנתון עושים אותו 2000 2001, כביכול האוטובוס הזה תקין ושמיש למשרד החינוך לנסיעות".

מדובר במעשה פלילי שמשפיע על תפקוד האוטובוס ועל בטיחותו לילדים. לדוגמא, ברבים מהם, מכיוון שהם לא "חדשים" כפי שמדווחים, יש פגמים רבים באמצעי בטיחות.

בנוסף, ד"ר אבי יעקובוביץ’ חושף כי חברות ההסעה מציעות סוג של תרומות לעיריות ולבתי ספר, על מנת להבטיח את הזכייה במרכז. לדבריו על כך דיווחו מוסדות רבים.

יעקובוביץ’ מדגיש, כי מדובר בדבר חמור מאוד שעלול לסכן את ילדינו. "ימים בודדים לפני תחילת הלימודים, צריך לטפל בדברים חמורים אלו ולדאוג לבטיחות ילדינו בדרכים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד