י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הם היו צריכים להיות עמוק בפנים"

אסון מירון | מודעה יוצאת דופן: האב מחפש את האיש שהציל את ילדיו מהתופת

האזהרה של האבא, החסד של האישה עם הזקנה, והשליח המיוחד משמים שהוציא את שני האחים מ'מסדרון המוות' והשיבם לחיים | מודעה לא שגרתית בעיתון הבוקר חושפת סיפור הצלה יוצא דופן של משפחה אחת שילדיה ניצלו מהתופת ברגע האחרון | כתב 'בחדרי' שוחח עם המשפחה

אסון מירון | מודעה יוצאת דופן: האב מחפש את האיש שהציל את ילדיו מהתופת
מסדרון המוות במירון צילום: צילום מסך

הניסים הגדולים שאירעו תוך כדי הטרגדיה הגדולה בליל ל"ג בעומר בהר מירון, הולכים ומתבררים בכל יום שחולף מעת התרחש האסון. הבוקר (חמישי) פורסמה מודעה לא שגרתית בעיתון 'המודיע'.

תחת הכותרת "מחפש את המציל" פונה המפרסם ומבקש: "בליל ההילולא רגעים אחדים לפני האסון במירון יצאו שני בניי, בחור ואברך, בלבוש חסידי ובכובע סמט, מרחבת ההדלקה של 'תולדות אהרן' אל 'שביל ר' דב'".

המשפחה ממשיכה ומפרטת: "עמד שם אברך חסידי גבה קומה עם מגבעת עגולה שאינו סאמט, ומיוזמתו פנה דווקא אליהם ושאל: אתם רוצים לרדת? אין ירידה! המשטרה חסמה את המעבר!. הם התלבטו והוא חזר על פנייתו ואזהרתו כי אין ירידה! בחמלת ה' עלינו, הם נשמעו לאזהרתו ושבו בחזרה אל הרחבה ויצאו מהכיוון השני", נאמר עוד.

"אנו מחפשים את השליח הטוב של ההשגחה העליונה ולהודות לו מקרב לב נבקש מהשליח הטוב שיפנה לטל' 0533-110211", מסיימים בני המשפחה בהתרגשות.

כתב 'בחדרי חרדים' שוחח עם בני המשפחה הנרגשים שמודים לקדוש ברוך על הנס הגדול והפרטי שחוו. בתחילת השיחה הבהיר אב המשפחה את הצורך הגדול להודות לשליח הטוב: "לפי החשבון שלי הם היו צריכים להיות עמוק בפנים, אפילו אם היו יוצאים בריאים בגופם, הנפש שלהם הייתה נפגעת". 

פנינו גם אל הבן עצמו, שסיפר כי משפחתם משתייכת לחסידי נדבורנא. והם יצאו למירון הוא ואחיו, אשתו ואחותו. באורח פלא אבי המשפחה הזהירו לפני היציאה להיזהר ממקומות בהם יש צפיפות. "הגענו אל הר מירון, עלינו באותו שביל לפני האסון. היינו בהדלקה של 'תולדות אהרן', ונהיה צפוף ביותר. לא הצלחנו להישאר, אמרתי לאחי בוא ונחזור. ההיגיון שלנו היה לחזור מאותה הדרך בה עלינו. וגם תנועת האנשים הייתה נראית צפופה אך סבירה", משחזר הבן.

"כשהגענו מטר לפני הכניסה לקטע המסוכן, פונה אלי אברך, נראה כמו חסיד גור, ואומר לי כי המשטרה סגרה את המעבר, המשכנו אני ואחי ללכת. אין היגיון באמירה שלו, הוא לא פונה אל אף אחד רק אלינו, אני רואה את האנשים נכנסים. למה שאקשיב לכל אמירה של אברך", הוסיף הבן לספר.

הבן ממשיך ומגולל את סיפור הנס: "לפתע נזכרתי בבקשה של אבא שלי להיזהר מהמקומות הצפופים, אמרתי לאח שלי בא נחזור על עקבותינו, ונלך מהדרך הארוכה והצפופה, מהיציאה המסובכת יותר. בדרכנו כבר שמענו על האסון".

"בדרך הלוך באוטובוס מבני ברק הייתה אישה מבוגרת שמשהו במושב שלה היה מקולקל, והיא ביקשה מי יכולה להחליף אתה, אשתי ואחותי החליפו אתה מקום, תוך שאשתי אומרת לאחותי לכי תדעי ממה החסד הזה יציל אותנו. תוך כמה שעות הבנו את עוצמת הנס הגדול שחווינו", אומר הבן בהתרגשות ומבהיר: "ביום שני הקרוב אנו עורכים סעודת הודיה, אנחנו רוצים להזמין גם את השליח משמים להצלתנו, ולהודות לקדוש ברוך הוא על הניסים הגדולים והרחמים שאירעו אתנו".

המודעה הבוקר בעיתון המודיע

אסון מירון תשפ"א עיתון המודיע שליח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד