י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המאבק על החרדים

בליכוד מנסים לפרק את 'ימינה' מבפנים; בנט יישבר?

מאז עבר המנדט ללפיד, בליכוד כבר מפעילים מכבש לחצים על חברי סיעת ימינה בניסיון לפורר אותם מבפנים ולפרק את חלומות גוש השינוי | ההצעה המפתה של קארה בתמורה לפגישה עם נתניהו | והסיבה לפגישת נתניהו עם חברי בלוק הימין לראשונה מאז הבחירות

בליכוד מנסים לפרק את 'ימינה' מבפנים; בנט יישבר?
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאז פקיעת המנדט להרכבת הממשלה מידיו של ראש הממשלה נתניהו והעברתו ליו"ר יש עתיד לפיד, נפתלי בנט עומד תחת אור הזרקורים ביתר שאת. מצד אחד עומדת ההצעה שמבחינתו מגשימה את חלומו - לכהן כראש ממשלה על-אף שברשותו מפלגה קטנה מאוד. מנגד, הוא ניצב כעת ובעוצמה רבה מול ביקורת פנים ימנית-דתית קשה: כיצד הוא מעז ללכת עם ממשלה שמורכבת ממפלגות שמאל קיצוניות וערבים שמכונים בימין "תומכי טרור".

אמש (רביעי) התגלו סדקים ראשונים בסביבתו של בנט כשח"כ עמיחי שיקלי ממפלגתו פצח במרד והכריז כי לא יתמוך בחיבור עם מחנה השינוי והשמאל. 

הבוקר הבהיר ח"כ שיקלי כי הוא איתן בדעתו: "‏שלא תהיינה אי הבנות, אצביע נגד הקמת ממשלה יחד עם המשותפת ומרצ בדיוק כפי שהתחייבנו לבוחר. יום נעים", כתב בטוויטר.

לפי הדיווחים, אולי שיקלי אינו המורד ב'ימינה'. היום מדווחת מורן אזולאי ב-ynet כי בסביבת ראש הממשלה הציעו לאביר קארה שיריון בליכוד ל-2 קדנציות (לא פחות), תפקיד שר כלכלה ואת כל בקשותיו לעצמאים. כל זה לפי הדיווח, רק כדי להביאו לפגישה חשאית מחר בצהריים. בנוסף דרשו בסביבת ראש הממשלה מקארה כי ההצעה מותנית בשמירה על חשאיות, אך קארה פרסם אותה בעצמו.

אינדיקציה לכך אנחנו מקבלים אולי מכתב 'ישראל היום' אריאל כהנא שכותב היום: "עמיחי שיקלי לא יהיה האחרון ואני יודע על מה אני מדבר. לא חשוב כמה בנט-לפיד-סער-עבאס-טיבי ימהרו - לממשלת המיעוט הזו, שנשענת על מי שכופרים בזכות קיומנו בארץ הזו, לא יימצא רוב בכנסת. חבל על המאמצים וההתבזות. מוטב לגוש רל"ב ללכת בדרך המלך ולחתור לממשלה ציונית ולגיטימית", כותב כהנא מבלי להסוות את מניעיו האידיאולוגים.

מנגד, ח"כ עידית סילמן אמרה למקורביה "כי אין שום סיכוי שאערוק מבנט". עוד אמרה כי היא "מגבה אותו באופן מוחלט".

הקרב על המפלגות החרדיות

בנט מעוניין לצרף לממשלה שיקים עם לפיד את המפלגות החרדיות כדי לקבל חיזוק מימין, אך נתקל במספר מכשולים. יו"ר ישראל ביתנו עומד על רגליו האחוריות נגד שיתוף חרדים בקואליציה המתגבשת בהבנה שהם ייכנסו כדי להרוס את הישגיו המתוכננים ולדרוש תקציבים, וכן החשש כי הם יכנסו כדי לפרק את הממשלה מבפנים.

בנוסף, ראש הממשלה נתניהו שער לאפשרות של פיתוי החרדים לממשלת שינוי, כבר זימן אליו היום בצהריים את ראשי בלוק הימין-חרדים ללשכתו כפי שנחשף אמש ב'בחדרי חרדים', כשהמטרה של נתניהו היא להוציא התחייבות מהחרדים שלא ינהלו מו"מ עם לפיד או בנט.

החרדים לעת עתה לא מראים סימנים של שינוי חשיבה ולמרות קולות מתוך המגזר שקוראים להם לחשב מסלול מחדש ולנסות לגבש הסכמות עם לפיד ובנט, מחשש לגזרות קשות על עולם התורה מצידו של שר האוצר המיועד ליברמן, נראה שהחרדים עדיין איתנים בדעתם לשמור אמונים לנתניהו.

כעת נותר לראות האם בנט יצליח לעמוד בפרץ ולשמור על רוב מפלגתו מאוחדת סביב החלטתו ללכת על ממשלה בכל מחיר עם מחנה השינוי, או שהוא יגלה מהר מאוד סדקים נרחבים, בעיקר בספסלים האחוריים של מפלגתו, שיסנדלו לו את החלום לכהן כראש ממשלה ברוטציה עם לפיד.

 

אביר קארה מפלגת ימינה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד