י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סקר מפתיע

61% מהעמותות החרדיות מדווחות על עלייה בתרומות בקורונה

סקר מפתיע שנערך בין מנהלי עמותות בוגרי תכנית הליווי של המנטור מוטי ויטמן מעלה כי רובם הצליחו להגדיל את גיוס הכספים לפעילות העמותה וחלקם אף מדווחים על עליה של מאות אחוזים • עו"ד אייל גלובוס ראש רשות התאגידים: "העמותות בישראל מגלגלות 100 מיליארד שקל בשנה רגילה"

61% מהעמותות החרדיות מדווחות על עלייה בתרומות בקורונה
כנס עמותות צילום: חיים טוויטו

למעלה מ-300 מנהלי עמותות חסד ומוסדות תורה מ-22 מדינות שונות בוגרי תכניות הליווי של המנטור מוטי ויטמן, התכנסו בשבוע שעבר במשכן האירועים דימול לאירוע סיכום שנת הקורונה בתחום הפילנתרופיה והיערכות לאתגרי השנה הקרובה שברוב העולם המערבי עדיין מתמודדת עם נגיף הקורונה.

האירוע שהופק ע"י 'אבסולוט הפקות', כלל הרצאות תוכן מרתקות על ניהול עמותות בעידן של משבר עולמי ועל יכולת הרחבת המשאבים גם כאשר הכלכלה העולמית מתכווצת, הוצג לנוכחים סקר שנערך בהשתתפות מאות מנהלי עמותות בוגרי תכניות הליווי של מוטי ויטמן, שבדק את הפעילות הכספית של העמותות החרדיות במהלך שנת הקורונה ובהשוואה לפעילותן הכלכלית בשנים הקודמות.

מנתוני הסקר המפתיעים עולה כי למעלה מ-60% מהעמותות דיווחו על עליה משמעותית שבין 5% ועד לרמה של מאות אחוזים בגיוס התרומות לעמותה. מבין העמותות שדיווחו על ירידה בהכנסות העמותה, רבים ציינו כי חלו בקורונה מה שהחליש אותם פיזית ומנע מהם להתעסק בגיוס תרומות לעמותה.

עוד עולה כי עמותות של מוסדות תורה ועמותות רפואה, הציגו עליה משמעותית יותר מאשר עמותות לפעילות מזון וחסד, דבר המעיד על כך שרבים מהתורמים נקטו בגישת "עניי עירך קודמים".

לצד הסקר והרצאה מקיפה של המנטור מוטי ויטמן, הוצגה לנוכחים תכנית הליווי החדשה למתקדמים, שמיועדת למנהלי עמותות בוגרי תכניות ליווי של מוטי ויטמן שמעוניינים להרחיב ולהעמיק את שליטתם ברזי גיוס הכספים, ניהול העמותה והגדלת ההשפעה על תורמים פוטנציאלים.

את המשא המרכזי של האירוע נשא עו"ד אייל גלובוס ששימש עד לאחרונה כראש רשות התאגידים המפקחת מטעם המדינה על פעילות העמותות בישראל. לדבריו פעילות העמותות חיונית מאוד למעגלי הרווחה וקיום פעילות המגזר השלישי בישראל, אך יש לוודא כי הפעילות נעשית בהתאם למנהל התקין. גלובוס שהופתע מנתוני הסקר אמר כי "העמותות בישראל מגלגלות 100 מיליארד שקל בשנה רגילה ואנו צופים כי הדיווח הפיננסי של העמותות יצביע על ירידה בהכנסות בשנת הקורונה".

לדברי המנטור מוטי ויטמן: "באופן טבעי עמותות רבות אכן חוו ירידה בתקופת המשבר הכלכלי שפקד את העולם בעקבות הקורונה. אך ב"ה שמחנו להיווכח כי הרוב הגדול של בוגרי תכניות הליווי שלנו, יישמו את הכלים ושיטות הפעולה שאנחנו מקנים למנהלי העמותות והם אכן הצליחו לגייס משאבים ואף להגדיל את היקף ואת סכומי התרומות שנכנסו לעמותה גם בזמן הקורונה. מוסדות התורה וארגוני החסד, הם ראש החץ של אורח החיים בציבור החרדי וזוהי זכות גדולה עבורנו לסייע לצמיחה הכלכלית שלהם".

עמותות עמותות חרדיות מוטי ויטמן מנטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד