י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אוהב רק חצי מהעם"

עמיחי שיקלי צייץ נגד ממשלת בנט-לפיד ועורר סערה

לאחר שכתב כי יתנגד לממשלת האחדות, והבוקר אף הודיע כי יצביע נגד, עיתונאים ואנשי תקשורת המזוהים עם הימין, שיבחו: "הוא מחויב לאמת של ההבטחות הבחירות" | ומנגד בשמאל תקפו: "אוהב רק חצי מהעם"

עמיחי שיקלי צייץ נגד ממשלת בנט-לפיד ועורר סערה
עמיחי שיקלי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עמיחי שיקלי ח"כ בימינה שהודיע אמש כי יתנגד להליכה של מפלגתו עם ממשלת לפיד והשמאל, והבוקר אף הדגיש יצביע נגד ממשלה, עורר סערה ברשת וגרר גל של תגובות. בימין חיבקו - בשמאל תקפו.

שיקלי צייץ הבוקר: "‏שלא תהיינה אי הבנות, אצביע נגד הקמת ממשלה יחד עם המשותפת ומרצ בדיוק כפי שהתחייבנו לבוחר. יום נעים". תוך דקות הרשת געשה.

הפרשן עמית סגל כתב בציניות בתגובה למתקפה: ‏"איך שיקלי מעז להודיע שהוא מצביע נגד? הרי אתמול הודיעו לו בטוויטר שהוא בכלל לא התכוון להתנגד, רק לשגר מכתב מחאה מנומס?" סגל התייחס לצייצן מסוים שלגלג על הדיווח של סגל כי "החל מרד בימינה", אך מסתבר שאותו צייצן טעה בגדול.

ערד ניר, לא מחובבי נתניהו כתב: "‏עומד משתאה נוכח יכולת ההיפנוט של ראש ממשלת המעבר, יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו שלש בפלסטלינה כל התחייבות, כל הבטחה, לבוחרים, לשותפים, לפי צרכיו לפי רצונו".

איש הימין גדי טאוב כתב: "‏בן אדם אחד, לבד, לא נסחף בוורטיגו המטורף של שתי מפלגות "ימין" שמוכנות, בשיכרונן, ולקול מחיאות הכפיים באולפני התעמולה, למכור את בוחריהן לשמאל. בן אדם אחד, שוויתר על הכיסא בשביל העקרונות, בזמן שכל חבריו עושים בדיוק ההפך. כבוד".

איש ימין נוסף, ארז תדמור כתב: "‏ובמקום שאין אנשים, השתדל להיות איש".

שמחה רוטמן ח"כ בציונות הדתית כתב: "‏שמעתי שחלק מחבריו לסיעה אמרו שמדובר ב"טעות של טירון פוליטי", יש לי הרגשה ששיקלי הולך לארגן להם טירונות מזורזת + סדרת שבי".

איש התקשורת והסטיריקן קובי אריאל כתב: ‏"מה לנו ולרוחות השנאה? מה לנו ולדגלים שחורים? (כל התורה כולה. מתוך מכתבו של עמיחי שיקלי)".

יואב לימור כתב: "‏לסיכום פרשת עמיחי שיקלי: מכינת תבור מחנכת על-פי הגדרתה לאהבת העם (והארץ), אבל ראש המכינה אוהב רק חצי עם".

הפרשן אבישי בן חיים כתב: "‏נדמה שעמיחי שיקלי האידאליסט והערכי והמחויב לאמת של הבטחות בחירות והקשוב לקולות של ישראל כולה, מייצג את כל הערכים היפים ההם, שנפתלי בנט הוליך אותי ועוד רבים שולל, כאילו הוא עצמו מייצג".

צייצנים נוספים הגיבו. אחד מהם כתב "‏‎נשמה טהורה אתה, רשמתי את הילד שלי למכינה שלך".

אחר כתב: "‏‎יישר כח עמיחי! רק אל תיכנע ללחצים ואל תפרוש בשום אופן. אתה תיזכר לתהילת עולם בעוד שבנט ייזכר לדיראון עולם. הוא ישב בבית ומהספה יצפה בך הופך לשר בכיר".

"‏‎‎שהחיינו וקיימנו, סוף סוף פוליטיקאי עם עמוד שדרה שעומד על הערכים עליהם חונך וחינך והתחייב לבוחריו! חזק ואמץ", כתב אחר.

צייצן משמאל כתב לו: "‏‎תתבייש ככה לפסול 200,000 בוחרי מרצ ו-200,000 בוחרי המשותפת. אגב המשותפת לא חייבת לתמוך בממשלה, אפילו לא מבחוץ".

"‏‎אז לא הבנתי, כשכתבת לפני שלושה ימים שאתה מאחורי בנט בכל מקרה, שיקרת? אם אתה לא מסוגל להצביע בעד ממשלה שבראשה עומד ראש המפלגה שלך, תתפטר מהכנסת. אגב, אם לא נאה לך לשבת בממשלה עם שמאל ציוני (אבל עם חרדים וימין קיצוני אתה בסדר), לא נראה לי שאתה ראוי להנהיג מכינה ציונית".

כמות התגובות הגיעה לאלפים, ועדיין לא ברור האם לפיד יצליח להקים ממשלת בנט - שמאל, מה שבטוח שברשתות החברתיות לא משעמם לרגע.

עמיחי שיקלי מפלגת ימינה עמית סגל אבישי בן חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד