כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שבוע לאסון

סמוטריץ' מאשים: "מחדל שעד כה איש לא נעצר או נחקר"

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' זועם על כך ששבוע לאחר האסון הכבד במירון עדיין לא קמה ועדת חקירה ממלכתית שתחקור לעומק את המחדלים שהובילו לאסון | "מחדל שמתקרב כבר לשרשרת המחדלים שהביאו לאסון עצמו"

סמוטריץ' מאשים: "מחדל שעד כה איש לא נעצר או נחקר"
בצלאל סמוטריץ' צילום: Olivier FItoussi/Flash90

שבוע אחרי האסון הקשה במירון, ולמרות הקריאה מצד כלל הגורמים להקים ועדת חקירה ממלכתית, דבר לא התקדם, וטרם גובשה ההחלטה להקים ועדת כזו שתבדוק לעומק את המחדלים בהפקת הילולת מירון שהובילו לאסון עליו שילמו 45 איש בחייהם.

כבר בתחילת השבוע פנה יו"ר כחול לבן בני גנץ ליועץ המשפטי ממשלה בדרישה להקים ועדת החקירה. היועמ"ש אישר את הבקשה וגנץ פעל לקדם את הנושא שעלול לבוא לאישור ממשלה או לחלופין לאישור הכנסת.

היום (חמישי) שבוע אחרי האסון, תוקפים בכנסת את העובדה כי טרם הוקמה הוועדה שתברר את המחדלים לעומק, ויש מי שדורש לכפות הקמת ועדה בשבוע הבא.

יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף היום: "העובדה שעד היום, בחלוף שבוע מהאסון הנורא במירון, אף אחד, אבל אף אחד, לא נעצר ואפילו לא נחקר היא מחדל שמתקרב כבר לשרשרת המחדלים שהביאו לאסון עצמו. כל הדיונים על וועדת חקירה - כן או לא, ואיזו - לא יכולים לבוא במקום חקירה פלילית נחושה, שחייבת להתבצע סמוך לאירוע כשהזיכרון טרי".

לדברי סמוטריץ', "וועדת חקירה (ממשלתית, ממלכתית או פרלמנטרית) שתבחן את ההתנהלות הכללית באתר לאורך השנים, תפיק לקחים ותמליץ על מבנה ניהול וארגון אחר וטוב יותר, ואולי גם תשים אצבע על גורמים אחראיים ברמה המערכתית, אינה מחליפה חקירה מיידית וממוקדת על האחריות לאסון עצמו. אלה שני מישורים שונים ומקבילים".

מוקדם יותר היום פנתה יו"ר סיעת מרצ חה"כ תמר זנדברג, ליו"ר הוועדה המסדרת, חה"כ קארין אלהרר, בקריאה להקים ועדה זמנית לביקורת המדינה, על מנת לכפות הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון.

בצלאל סמוטריץ' אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד