י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הצהרה חריגה

מתקפת שיא נגד בנט: "תוקע טריז בינך לבין החרדים; ישפיע על העתיד"

ראשי הסיעות החרדיות מסרו הערב הצהרה מיוחדת, במהלכה התמקדו במתקפה חריפה נגד נפתלי בנט | דרעי: "חרדים מכך שליברמן יהיה שר האוצר" | גפני: "בנט עשה לנו את זה פעם אחת שהלך עם לפיד והיינו צריכים ללקט את הפצעים לאורך שנים" | ליצמן: "היינו חברים טובים"

מתקפת שיא נגד בנט: "תוקע טריז בינך לבין החרדים; ישפיע על העתיד"
גפני/דרעי/ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר פגישה היום (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראשי המפלגות החרדיות התייצבו להצהרה חריגה לתקשורת, במהלכה יצאו למתקפה נגד יו"ר ימינה נפתלי בנט. 

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פתח ראשון ואמר: "הלילה ימלאו שבעה ימים לאסון הנורא בו עלו השמימה קדושי מירון. השתדלנו לנחם את המשפחות או לשלוח את המכתבים לאלה שלא בארץ, הדבר המדהים שראינו שם, האמונה, האחדות, האהבה, המסר העיקרי היה האחדות שאנחנו מגלים מכולם - שזה יימשך האחדות הזו, שלא נחזור לשיח של השנאה".

עוד אמר כי "האסון הזה חייב להיחקר, הוא נחקר והוא ייחקר, וכמובן נשתף פעולה עם מי שצריך, נקבל את המסקנות וניישם אותן".

באשר לסבך  הפוליטי אמר השר דרעי: "החלטנו ראשי הסיעות החרדיות לצאת בהצהרה משותפת שהמסר העיקרי שלנו: חודש שלם ויתרנו על מעמדנו, לא ספרנו אצבעות כדי שנוכל להקים ממשלה, כדי לשמור על הזהות היהודית, ועל תורת ישראל, ויתרנו אפילו על חלק מהדברים כדי לגרום לכך שתוקם ממשלה".

"הסכמנו לתת לנפתלי בנט את הבכורה שימינה שהיא חלק מהימין תוכל להצטרף, ישבתי עם בנט במשך שעות ארוכות. שוכנעתי שאכן בכנות הוא רוצה ממשלת ימין ולכן הסכמתי ותיווכתי כדי להגיע למסקנה הזו. אני אמרתי לנפתלי שאם היו מגיעים ביחד לגוש היינו בביטחון מוחלט מגיעים ל-61 מנדטים, היינו עם הסכם כמעט גמור עם טיוטה על ההסכם האחרון, רק היה חסר שלא ללכת לממשלה אחרת והייתה קמה ממשלת ימין עם 61", כך דרעי.

דרעי בהצהרה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בהמשך אמר השר דרעי: "המנדט עבר ללפיד ואני מסתכל על רוב חברי הממשלה הם שמאל, אז זו ממשלת שמאל, גם אם בנט יעמוד בראשה לתקופה קצרה, אי אפשר ליפות את התמונה עם כל מכבסות המילים שיעשו".

לדבריו, "באנו בשם הציבור החרדי והציבור התורני, אנו חרדים מאוד שאנחנו שומעים שליברמן, רודף הגדול ביותר של החרדים ושל הדת, הוא אמור להיות שר האוצר, ואתם יודעים מה המרכזיות שלו בישראל. מרצ העבודה יש עתיד הם הרוב, ואנחנו חוששים מאוד מה יקרה עם הסטטוס קוו במדינת ישראל, חרדים מה יהיה עם גידול ילדינו, חוששים מה יקרה עם עולם התורה שבנינו כאן".

"אני אישית פונה אליך נפתלי, אתה יודע שאני צודק שאם יש 59 אז יהיה גם 61, עדיין לא מאוחר, ממשלת ימין תקום, רק כשאין אופציה לממשלת שמאל. אני יודע שקשה והמון דם רע באמצע, אנחנו לא במשחק הזה ויש לנו עוד שותפות ארוכה בעתיד. אל תעשו טריז בין היהדות החרדית לבין מה שאתם מייצגים". כך השר דרעי.

גפני: "חושבים שאנחנו טיפשים"

אחריו עלה לשאת דברים יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני שהיה תקיף בהרבה. "היהדות החרדית עברה שבוע קשה, ראינו את המשפחות ואת הילדים, אנחנו משתתפים בצער המשפחות ואנחנו כמובן תומכים בכל חקירה שתיעשה, אבל בעיקר צריך שהמדינה צריכה להיות בתוך העניין כדי למנוע את האסונות הבאים".

באשר למצב הפוליטי אמר "אנחנו לא סובלים שחושבים שאנחנו טיפשים, יושב נפתלי בנט שהופך אבן על אבן כדי להקים ממשלת שמאל, ממשלה אנטי דתית, ואז הוא בא עם איילת שקד ואומר שאנחנו הפכנו אבן על אבן להקים ממשלת ימין".

גפני בהצהרה הערב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

"למה אתם עובדים עלינו?, לא דיברתם עם השמאל ודיברתם ימים ולילות עם שלום שלמה?, איפה הייתם בלילות האלה?, לא ניהלתם משא ומתן בלילות האלה? כבר בנט עשה לנו את זה פעם אחת שהוא הלך עם לפיד והיינו צריכים ללקט את הפצעים לאורך שנים. זו הולכת להיות ממשלה אנטי דתית, אני אסמוך על בנט שהוא ישמור על הדת ועל ארץ ישראל? הוא יגיד לי כן והוא עושה לא!".

לדברי גפני, "אצל בנט השנאה לביבי חשובה יותר מארץ ישראל ויותר חשובה מהדת, יש דברים יותר חשובים מהשנאה לביבי, יותר חשוב תורת ישראל. אנחנו רוצים להיות יחד בקואליציה. גם לנו יש בטן מלאה על כל הקואליציה ויושבים עם הליכוד, אבל חונכו שאנחנו החרדים שיש דברים מעבר לשנאות ולקנאה הקטנה וזה ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל".

ליצמן: "היינו חברים טובים, תסתכל לי בעיניים"

אחריהם עלה לשאת דברים, שר השיכון ויו"ר אגודת ישראל, יעקב ליצמן שאמר: "קשה לדבר אחרי האסון הנורא שהיה לפני שבוע, ביקרנו וניחמנו את האבלים והחולים, אנחנו בעד כל מה שרוצים לעשות כדי לבדוק את מה שקרה במירון, נשתף פעולה נכון לעשות את זה".

"אני רוצה לפנות לנפתלי בנט, היינו חברים טובים, תסתכל לי בעיניים, אחרי ששיתפת פעולה בברית האחים עם לפיד ב-2013, התחרטת, אמרת לי דברים אחרים. מה השתנה? אתה הולך להמליך את לפיד לראש הממשלה ואת ליברמן שרוצה לזרוק אותנו לזבל להמליך כשר האוצר ולהכניס רפורמים".

ליצמן בכנסת הערב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

עוד אמר השר ליצמן בהצהרה המשותפת: "נפתלי, אתה אמרת לי על לפיד את הדברים הקשים ביותר. אמרת שהוא פילג את העם ושהוא נהג בדרך רעה. הבטחת ונתת מילה שזו טעות שלא תחזור אליה. על בסיס זה לחצנו ידיים ופעלנו יחד. אתה מפיר זאת מולנו החרדים ולא רק מול בוחריך".

"כל התדרוכים והדיווחים על שיחות שלנו עם בנט, סער ולפיד שקריים", אמר ליצמן והוסיף לסיום, "מה שכתוב היום בהמודיע זו טעות ונבהיר זאת. אין אף אחד שמוסמך לדבר איתם וזה לא קורה. לא נתמוך בממשלה של בנט ולפיד בשום צורה אלא בממשלת ימין. משמעות הכתרת ליברמן לאוצר ולפיד כראש ממשלה, הוא ניתוק כל קשר עם היהדות החרדית".

 

הצהרה לתקשורת ראשי המפלגות החרדיות יעקב ליצמן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד