י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
למנוע תערובת

האדמו"ר על אסון מירון: צריכים לתקן שנשים לא יבואו בהילולא

האדמו"ר מסלאנים התייחס יממה לאחר האסון הנורא במירון ואמר כי בעבר שהיה אסון במירון קבעו בתי דינים דאז שבמשך כמה שנים לא יבואו בכלל נשים למירון ביום ל"ג בעומר, ואח"כ לא יכלו להאריך עוד האיסור מפני כמה סיבות, "בוודאי שיש לפעול להשיב תקנה זו על כנה" אמר הרבי 

האדמו"ר על אסון מירון: צריכים לתקן שנשים לא יבואו בהילולא
הרבי מסלאנים במירון בל"ג בעומר צילום: שוקי לרר

האדמו"ר מסלאנים התייחס לאסון הנורא במירון בעת עריכת מעמד החלאק'ה לילדי החסידות ביום ל"ג בעומר ביום שישי בבית המדרש של החסידות בבני ברק הרבי עורר את הציבור לערוך חשבון נפש על התערובת הגדולה בין גברים לנשים בהר.  

ל'בחדרי חרדים' הגיע התמליל מדבריו של הרבי: "כאשר מתבוננים במה שקרה עם השבר הגדול שהיה כעת במירון, בודאי שמן השמים מעוררים אותנו לשים על לב עניין התערובות הנורא בין אנשים ונשים באתרא קדישא מירון בפרט ביום הילולת רשב"י. המצב מבחינה זו הוא נורא ואיום ויש לתקן אותו באופן הכי נחוץ שאפשר".

עוד אמר הרבי לחסידים, "בעבר כאשר היה גם כן אסון ביום ההילולא ונעדרו נפשות מישראל, קבעו בתי דינים דאז שבמשך כמה שנים לא יבואו בכלל נשים למירון ביום ל"ג בעומר, ואח"כ לא יכלו להאריך עוד האיסור מפני כמה סיבות, ובודאי שיש לפעול להשיב תקנה זו על כנה".

"המקרה הנורא אירע במעמד ההדלקה של תולדות אהרן שזה אכן מקום שמור ונזהר כראוי ("די הערליכע פלאץ"), אך כבר למדנו בדברי חז"ל 'בשעה שניתן רשות למשחית לחבל אינו מבחין בין צדיק לרשע', וכן באור החיים הק' על הפסוק 'כי תצא אש ומצאה קוצים ונאכל גדיש', שהאש, היא מידת הדין, יוצאת לעולם בגין הרשעים הנקראים קוצים, אך אחר שניתן רשות לאש הדינים להבעיר, 'ונאכל גדיש' כאן רמז לתינוקות של בית רבן, 'או הקמה' שהם הצדיקים, כדי להציל על כללות הדור".

אסון מירון תשפ"א הרבי מסלאנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד