י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המו"מ מתקדם משמעותית

כך מתכוונים במחנה השינוי לאזן את ליברמן

לפי הדיווחים הערב נראה כי המו"מ במחנה השינוי נמצא בשלבים מתקדמים מאוד. במסגרת המגעים הוחלט כי דווקא נציג דתי יתמנה ליו"ר ועדת הכספים כדי "לא להרגיז את החרדים" | בנט למקורביו: "החלטתי ללכת על הממשלה עם לפיד בכל הכוח, לא נוותר על ההזדמנות"

כך מתכוונים במחנה השינוי לאזן את ליברמן
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשברקע המאמצים של נתניהו לפרק את 'ימינה' וליצור מרד בתוך המפלגה נגד חבירה ללפיד ולשמאל, ולאחר הודעתו של ח"כ עמיחי שיקלי אמש (רביעי) כי הוא מתנגד לממשלה כזו והיום אף הבהיר כי יצביע נגדה, מדווח כי המגעים בגוש השינוי מתקדמים מאוד.

עמית סגל מדווח במהדורה המרכזית של 'חדשות 12' כי במסגרת המגעים המתקדמים במחנה השינוי, סוכם כי יו"ר ועדת הכספים יהיה נציג מ'ימינה' או נציג דתי ממפלגה אחרת.

לפי הדיווח, המו"מ בין לפיד לבנט מתקדם משמעותית, והסיבה להחלטה שתפקיד יו"ר ועדת הכספים יהיה בידי נציג דתי, היא הרצון לאזן את שר האוצר המיועד איווט ליברמן, ולא לעצבן יתר על המידה את החרדים.

ואם בלתקוע אצבע בעין לחרדים עסקינן, הרי שדפנה ליאל מדווחת הערב ב'חדשות 12' כי במסגרת המו"מ להקמת ממשלת השינוי, סיעת 'מרצ' מתעקשת לקבל לידיה את תיק החינוך, שמיועד לחברת הכנסת יפעת שאשא ביטון מהנהגת 'תקווה חדשה'.

במקביל דיווח הערב מיכאל שמש ב'כאן 11' כי ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט רוצה לסיים את המו"מ עם יו"ר 'יש עתיד' תוך שבוע ימים. לפי הדיווח בנט אמר למקורביו: "החלטתי ללכת על הממשלה עם לפיד בכל הכוח, לא נוותר על ההזדמנות".

מוקדם יותר היום תקף ראש הממשלה נתניהו את בנט והאשים אותו בכך שניהל במשך החודש האחרון מגעים אינטנסיביים עם מחנה השינוי ולפיד וכלל לא נתן סיכוי לממשלת ימין. "נפתלי בנט מנסה להסתיר את האמת", אמר נתניהו. זאת תהיה ממשלת שמאל, ממשלה חלשה ורופסת, שתרכין את הראש מול הלחצים הבינלאומיים ותסיג לאחור את ההתקדמות האדירה שעשינו עבור המדינה שלנו בעשור האחרון", כך נתניהו.

נפתלי בנט יאיר לפיד ועדת הכספים אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד